Testwiki:הידעת?/מדצמבר 2019

מתוך testwiki
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

תבנית:ארכיוני דיוני הידעת? תבנית:החלפת קטעי הידעת

שמעון פרס, מפקד חיל הים

תבנית:מסגרת

בברכה, אביתר ג'שיחה • 15:23, 13 בנובמבר 2019 (IST)

נחמד. 80.230.69.206 22:20, 27 בנובמבר 2019 (IST)
עניין של סמנטיקה. אז קראו לו מנהל שירותי הים. לא מספיק מעניין לדעתי. חמויישֶה - שיחה 15:04, 28 בנובמבר 2019 (IST)
המיוחד הוא לא איך "קראו לו" ("מפקד חיל הים" או "מנהל שירותי הים"), אלא זה ששימשו בו-זמנית, שני "מפקדים" לחיל הים, אחד צבאי שהיה כפוף לרמטכ"ל (כמו כיום), ואחד אזרחי שהיה כפוף לשר הביטחון. ניהול אדמיניסטרטיבי אזרחי לגוף צבאי, זה נראה לי משהו לא שגרתי, ואם זה בא בו-זמנית עם פיקוד צבאי מבצעי, זה קצת יוצא דופן. זה בטח יצר בלגן גדול והרבה מריבות על סמכויות ואחריויות. אביתר ג'שיחה • 18:49, 28 בנובמבר 2019 (IST)
ושר הבטחון שהוא מנהל אדמיניסטרטיבי לגוף צבאי לא מוזר לך? לדוגמה, התפקיד של הלורד הראשון של האדמירליות, או בעברית, שר הצי. Tzafrir - שיחה 23:52, 28 בנובמבר 2019 (IST)
אם אדם שלא שירת בצבא, ביצע משימות, שכיום מבצע מפקד חיל הים, זו אנקדוטה ששווה לפרסם. 2.53.128.229 10:59, 29 בנובמבר 2019 (IST)
כספים ורכש. לא שווה פרסום. חמויישֶה - שיחה 09:13, 1 בדצמבר 2019 (IST)
מקבל. אביתר ג'שיחה • 13:55, 1 בדצמבר 2019 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 09:18, 2 בדצמבר 2019 (IST)

הקפוצ'יני לבש קפוצ'ון ולגם קפוצ'ינו

תבנית:מסגרת

בברכה, אביתר ג'שיחה • 09:45, 24 בספטמבר 2019 (IDT) תבנית:ש

תבנית:בעד 77.127.60.4 20:19, 29 בספטמבר 2019 (IDT)
כדאי להרחיב קצת. אולי כך: תבנית:ציטוטון שמזן (שיחה) • ערכי בראבו • 12:21, 16 באוקטובר 2019 (IDT)

מקבל את הצעת השיפור: תבנית:מסגרת אביתר ג'שיחה • 12:18, 22 באוקטובר 2019 (IDT)

מעולה. תומר - שיחה 18:16, 30 בנובמבר 2019 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 09:19, 2 בדצמבר 2019 (IST)

יוסף טרומפלדור

תבנית:מסגרת Assafn שיחה 15:40, 2 באוקטובר 2018 (IDT)

לא תואם למה שכתוב בערך על טרומפלדור. Tzafrir - שיחה 16:57, 2 באוקטובר 2018 (IDT)
מה לא תואם את מה שכתוב בערך? Assafn שיחה 17:10, 2 באוקטובר 2018 (IDT)
לא מוזכר שם כלל ולא כל כך מסתדר עם מה שכתוב שם שעיקר פעילותו הייתה עם השבויים היהודים. מה המקור למידע? Tzafrir - שיחה 18:12, 2 באוקטובר 2018 (IDT)
תבנית:א אתה חייב להיות יותר ספציפי בשאלות שלך. כיתות הלימוד אכן היו לשבויים היהודים. נא הסבר בדיוק מה לא כתוב הערך? Assafn שיחה 21:51, 2 באוקטובר 2018 (IDT)
מהכתוב משתמע שהוא עשה את זה עבור היפנים. Tzafrir - שיחה 21:53, 2 באוקטובר 2018 (IDT)
תיקנתי, יש עוד השגות? Assafn שיחה 22:04, 2 באוקטובר 2018 (IDT)
לפי הערך מדובר כאן על אגף בתערוכה. מעבר לכך, יש כאן הסתמכות על מקור שלא זמין: איפה אפשר למצוא עותק של הכתבה במעריב? Tzafrir - שיחה 22:48, 2 באוקטובר 2018 (IDT)
אתה נטפל לזוטות, אתה יכול לשנות במקום "תערוכה לזכרו" ל"אגף בתערוכה על שמו" אבל לדעתי אין צורך לדקדק כל כך בקטע הידעת, מי שרוצה שיכנס לערך. לגבי הידיעה מעיתון היא מצוטטת בכמה אתרים (יוזמה יפנית- תערוכה לזכרו של טרומפלדור. אורי יבלונקה "מעריב") אבל אין לי את המקור. Assafn שיחה 00:19, 3 באוקטובר 2018 (IDT)
אני מוצא אזכורים לכך כמעט רק בציטוטים של ויקיפדיה. אני נוטה לחשוד בידיעות מהסוג הזה בהגזמה וכמוכן בשנת 2006 עורכים בוויקיפדיה לא ידעו בהכרח להעריך מקורות. הסבר חלופי: התערוכה היא להנצחת מחנה השבויים וטרומפלדור היה (בעיקר בהמשך חייו) אחד המפורסמים שבהם. Tzafrir - שיחה 14:45, 3 באוקטובר 2018 (IDT)
צפריר, את הידיעה על התערוכה אני הוספתי השבוע לערך בויקיפדיה עם מקורות, אחד לעיתון אונליין ואחד לשם שהכתבה המקורית המעריב. אלו מקורות מספיקים ודי עם התירוצים. אתה יכול לומר שאתה לא אוהב את הקטע אבל אל תמציא סיבות. Assafn שיחה 15:40, 3 באוקטובר 2018 (IDT)
Assafn, אני מתנצל. לא ברור לי איך הצלחתי לפספס את זה. הקטע נראה טוב. Tzafrir - שיחה 18:42, 3 באוקטובר 2018 (IDT)
תבנית:בעד. טרומפלדור היה מחבק את הקטע בשתי ידיו. 77.126.106.220 18:11, 5 באוקטובר 2018 (IDT)
אגב, קיימים במערכת עוד שני קטעי הידעת, שעוסקים בטרומפלדור. אני בטוח שיש פה מספיק חומר לקטע שלישי. אבל חשוב לוודא שלא תהייה חפיפה בין חלקים של הקטעים. 77.126.106.220 19:13, 5 באוקטובר 2018 (IDT)
הקטע מעניין מאד. מישהו יודע איפה זה טקאישי? נראה לי שצריך או לכתוב עליה ערך תבנית:אנ, או לפחות להוסיף עליה כמה מילים (לדוג' "טקאישי, עיר קטנה באוסקה"). חמויישֶה - שיחה 16:58, 21 באוקטובר 2018 (IDT)
תבנית:תגובה ל אם זה מה שמנע ממל לקדם את הקטע, כתבתי עכשיו ערך על העיר. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו • 10:15, 2 בדצמבר 2019 (IST)
מצוין. אני חושב שהגיע הזמן לקבל את הקטע. חמויישֶה - שיחה 13:15, 2 בדצמבר 2019 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 13:16, 2 בדצמבר 2019 (IST)

מדינות או טריטוריות הקרויות על שם קו המשווה

תבנית:מסגרת בברכה, אביתר ג'שיחה • 19:46, 12 בספטמבר 2019 (IDT)

איזכור אפריקה המשוונית הצרפתית רק מחליש את הקטע. עדיף בלי טריטוריות שלא קיימות יותר. 77.127.60.4 20:14, 29 בספטמבר 2019 (IDT)
מתקן:

תבנית:מסגרת

אביתר ג'שיחה • 11:59, 7 באוקטובר 2019 (IDT)

תבנית:כתב מחוק80.230.69.206 22:23, 27 בנובמבר 2019 (IST)

אני חושב שעדיף לנסח ככה: תבנית:מסגרת חמויישֶה - שיחה 09:37, 2 בדצמבר 2019 (IST)

גם אני חושב. צודק. אביתר ג'שיחה • 14:22, 4 בדצמבר 2019 (IST)
תבנית:בעד 77.125.125.155 08:03, 29 בדצמבר 2019 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 18:39, 29 בדצמבר 2019 (IST)

סתם ערך מגניב ובר פיתוח להידעת. הידרו - שיחה 23:29, 5 בספטמבר 2012 (IDT)

הערך נראה לי קצר מדי כדי שיהיה הנושא המרכזי והבלעדי של קטע הידעת. תומר - שיחה 23:40, 5 בספטמבר 2012 (IDT)
אפשר בהחלט לקחת את כל הקצרמר הנל, כמעט כפי שהוא ולהפוך אותו לקטע "הידעת". הוא מנוסח בדיוק כמו קטע מהסוג הדרוש. בבקשה:

תבנית:מסגרת

94.159.183.179 21:32, 27 באוגוסט 2015 (IDT)
בהחלט הפיקנטיות המתאימה לקטע "הידעת". emanשיחה 23:15, 23 באוקטובר 2015 (IDT)
תודה. 94.159.171.90 00:33, 7 בנובמבר 2015 (IST)
יש כאן כמה אי דיוקים. הסוג הטקסונומי Oecanthus אמנם שייך למשפחת הצרצריים אך אינו צרצר "אמיתי" אלא צרשיח. הצרצרים האמיתיים כפי שאנו מכירים אותם מכונים לרוב צרצרי שדה ואצלם הנוסחה רק מקורבת ולא מדוייקת עד כדי סטייה של מעלה. Assafn שיחה 01:42, 5 בדצמבר 2015 (IST)
האם התיקון שלי מרצה אותך? 94.159.171.58 16:43, 5 בדצמבר 2015 (IST)
הייתי מנסח את זה כך:

תבנית:מסגרת Assafn שיחה 21:48, 5 בדצמבר 2015 (IST)

סבבה. רק הייתי כותב "ההשערה היא שמדובר לא בדיוק צרצר אלא בצרשיח" במקום "ההשערה היא שמדובר בצרשיח". 94.159.182.104 12:48, 8 בדצמבר 2015 (IST)
במה עדיפה הנוסחה הזו על  (N+30)/7? עוזי ו. - שיחה 17:32, 8 באפריל 2016 (IDT)
בשום דבר, שאני מעלה על דעתי. 94.159.146.4 16:33, 14 באפריל 2016 (IDT)

תבנית:מסגרת 31.154.156.167 10:52, 23 באפריל 2016 (IDT)

תבנית:א השתרבבה כאן טעות, 1040=30 לא +30. חוץ מזה בגרסה שהוצעה הושמט ה"TC". בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ז בסיוון ה'תשע"ו • 15:41, 23 ביוני 2016 (IDT)
לא: 10407=70407=307. עוזי ו. - שיחה 16:28, 23 ביוני 2016 (IDT)
אופס. אבל בכל זאת הושמט ה"TC". האם זו הייתה כוונתך? בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ז בסיוון ה'תשע"ו • 16:31, 23 ביוני 2016 (IDT)
תיקנתי. עוזי ו. - שיחה 12:02, 26 ביוני 2016 (IDT)
אני אוהב את הקטע. אני בעד לקבל אותו, אבל הוא לא יוצג עד שלא יכתב הערך צרשיח. אני לא מתלהב להעביר את הקטע לרשימת הקטעים להכחלה, פשוט כי שם הם נשכחים, וחבל. אשמח אם מישהו יכתוב ערך. במידה ולא יכתב, אקבל את הקטע ואעביר לרשימת הקטעים הממתינים להכחלה, בעוד שבוע שבועיים. חמויישֶה - שיחה 13:52, 26 ביוני 2016 (IDT)
כיצד אומרים "צרשיח" באנגלית? והאם אפשר להוסיף את הבקשה לערך צרשיח אל רשימת הערכים הדחופים? 31.154.162.37 15:24, 26 ביוני 2016 (IDT)
אינני יודע, וכן. אם אתה מוסיף לרשימת הדחופים תוכל לנמק שהערך נדרש להשלמת קטע הידעת. חמויישֶה - שיחה 16:06, 26 ביוני 2016 (IDT)
אני לא יכול להוסיף כלום לרשימת הדחופים, בעצמי, כי אני אנונימי. 77.127.22.193 12:53, 19 ביולי 2016 (IDT)
צרשיח באנגלית - Oecanthus pellucens תבנית:אנ. חמויישֶה - שיחה 16:08, 30 בנובמבר 2016 (IST)
תבנית:א, יש ערך על צרשיח. אפשר למחוק את הקטע מרשימת בעלי האדומים, ולהתחיל להשתמש בו. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו • 14:31, 1 בינואר 2020 (IST)
תבנית:החלפת הידעתחמויישֶה - שיחה 14:06, 5 בינואר 2020 (IST)

המצעד שלא צעד

תבנית:מסגרת 193.31.40.12 17:28, 9 ביוני 2019 (IDT)

הנושא טוב, הניסוח עדיין לא. david7031שיחה • ז' בסיוון ה'תשע"ט • 20:59, 9 ביוני 2019 (IDT)
שיפרתי קצת. 77.127.80.90 13:49, 10 ביוני 2019 (IDT)
האם רק המפקד היה בדרגת סגן אלוף, או גם שלושת הקצינים?
עד כמה שהצלחתי למצוא בגוגל, מפקד המצעד היה זאב מליון. האם יש טעם להזכיר את שמו?
אני כרגע עם אינטרנט מסונן, ולא יכול כמעט להיכנס לאתרים, אבל יש עוד הרבה מידע על המצעד, ואפשר להרחיב קצת את הקטע. david7031שיחה • ז' בתמוז ה'תשע"ט • 00:33, 10 ביולי 2019 (IDT)
קטע הידעת לא צריך להיות רחב. מי שרוצה להרחב רק בשביל ההרחבה, שירחיב את הערך. לא את קטע הידעת. 80.230.112.203 23:06, 10 ביולי 2019 (IDT)
תבנית:בעד חמויישֶה - שיחה 10:47, 11 בספטמבר 2019 (IDT)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 13:40, 6 בינואר 2020 (IST)

בוב ספוג רחצה

תבנית:מסגרת אני לא יודע מה שמו העברי של המין תבנית:אנג.תבנית:כ Tzafrir - שיחה 09:16, 29 בדצמבר 2018 (IST)

לא מתלהב בכלל מקטע שנושאו העיקרי הוא בובספוג. חמויישֶה - שיחה 12:03, 14 באפריל 2019 (IDT)
קטע "הידעת" יכול להיות על כל נושא. לא מבין למה זה מפריע לך. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו • 11:15, 7 ביולי 2019 (IDT)
נכון. אני לא מתלהב בכלל מקטע שנושאו העיקרי הוא בובספוג. אעדיף קטע על מדע, היסטוריה, רפואה, גיאוגרפיה, אמנות, מוזיקה וכמעט כל נושא אחר בעולם. קטע שמדבר ספציפית על הדמויות מתוך סדרת טלוויזיה מצויירת לילדים לא מעניין אותי בכלל, ואני לא מוצא אותו מתאים. חמויישֶה - שיחה 12:02, 28 באוגוסט 2019 (IDT)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 17:26, 6 בינואר 2020 (IST)

המים הגיעו עד לצוואר

תבנית:מסגרת מקורות ודוגמאות לפירוש המילה נפש בעברית המקראית ניתן לראות כאן וכאןתבנית:ש אביתר ג'שיחה • 13:49, 31 בדצמבר 2018 (IST)

תבנית:בעד. אבל יש לי רושם, שהדיון על הקטע הזה ייקח שנים. לפי שעה אני ממליץ להעתיק את הקטע גם לרשימת קטעי "הידעת", שבפורטל "השפה העברית". בהצלחה. 77.126.87.88 14:37, 8 בינואר 2019 (IST)
רגע, אז כשמאיר אריאל כתב "רוקנה את נפש הבקבוק", האם הוא התכוון "רוקנה את צוואר הבקבוק"? ואם כן, האם הוא מצטט את הביטוי הזה מאיפה שהוא? ואולי הביטוי "הגיעו מים עד נפש", פירושו המקורי הוא "הבקבוק התמלא"? 77.126.87.88 13:37, 9 בינואר 2019 (IST)
אהבתי את הקטע. המילה „גרימה״ בהתחלתו צורמת לי (בפרט בקטע שעוסק בלשון). אולי זה רק לי? או שיש למישהו חלופה? Tzafrir - שיחה 01:20, 24 במאי 2019 (IDT)
למיטב הבנתי אין כל פסול במילה "גרימה"; זהו שם הפועל של השורש גר"ם. ממש כמו "כתיבה" של כת"ב ו"למידה" של למ"ד. מלבד זאת, המילה הזו אף מוזכרת בערך בניינים בעברית, בדיוק בהקשר הזה של בניין "הפעיל": "...גרימה במונחים תחביריים מתבטאת בהוספת מושא נוסף לפועל...". אביתר ג'שיחה • 10:07, 18 בנובמבר 2019 (IST)
תבנית:בעד דב ט. - שיחה 10:53, 10 ביולי 2019 (IDT)
שונה מאד ממה שיש לנו בדרך כלל ב"הידעת", אבל אני תבנית:בעד לרענן. מכיוון שמדובר במטאפורה ולא בתיאור מצב פיזי, אני משנה את המשפט האחרון מ"המים הגיעו כבר עד לגרונו של המשורר" ל-"הגיעו כבר עד לגרון". חמויישֶה - שיחה 11:54, 28 באוגוסט 2019 (IDT)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 10:26, 7 בינואר 2020 (IST)

לוחם בינלאומי

תבנית:מסגרת מתניה שיחה 21:50, 28 במאי 2018 (IDT)

יפה. האם הוא שירת בצבא קוראה? קשה לי להבין את הנקודה הזו. 77.124.76.194 17:23, 22 באוגוסט 2018 (IDT)
לא, הוא לא. מתניה שיחה 22:50, 22 באוגוסט 2018 (IDT)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 10:30, 7 בינואר 2020 (IST)

קטע אחו-שילינג

תבנית:מסגרת

77.126.106.220 18:09, 5 באוקטובר 2018 (IDT)

הצעתי את הקטע הזה ב5 באוקטובר, ומאז הוא זכה לאפס התייחסות. זאת בזמן שקטעים אחרים שהוצעו אחריו זכו חהתייחסות רבה, וחלקם גם התקבלו. אני מסיק שהגיע הזמן לדחות את הקטע הזה ולארכב אותו. תודה. 77.126.87.88 14:43, 8 בינואר 2019 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 12:05, 7 בינואר 2020 (IST)

משחקי המילים של מאיר אריאל

תבנית:מסגרת אביתר ג'שיחה • 12:33, 11 בדצמבר 2018 (IST)

תבנית:אהבתי, כתוב טוב ומעניין. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 15:21, 11 בדצמבר 2018 (IST)
תבנית:בעד. אגב, נראה לי שגם למילה "נופל" יש כאן שתי משמעויות. גם נפילה חופשית וגם הרוג בקרב. אריאל עוסק באלבומיו גם בנושאים צבאיים. אז אולי זה גם קשור. ההערה שלי ממש לא חייבת להיכנס לקטע. הוא חזק בלעדיה. 77.126.138.33 17:51, 11 בדצמבר 2018 (IST)
ומה קורה עם זה? אביתר ג'שיחה • 10:49, 19 בדצמבר 2018 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 12:06, 7 בינואר 2020 (IST)

יורדים מהירח

תבנית:מסגרת 77.127.82.195 22:03, 10 באוגוסט 2018 (IDT)

לא בטוחה שהבנתי מה מטרת הקטע. חקר הירח עניין את האנושות הרבה לפני תוכנית אפולו. הסרט מסע אל הירח הוא מ-1902, ועוד מבוסס על הספר מהארץ לירח מ-1865. גם לרוסים היתה תוכנית מאויישת לירח, היא פשוט ננטשה עם הזמן - תבנית:אנג. בשנות ה-70 היו כאלה בנאס"א שדיברו על תחנת חלל מסביב לירח / בנקודת לגראנג'. היום יש תוכניות לחזור לירח, ההודים, הסינים הכריזו על כך, וגם סוכנות החלל האירופאית מדברת על הMoon Village, שיתוף פעולה ביצירת בסיס קבוע על הירח. יש עדכון חלקי כאן תבנית:אנג. אמא של גולן - שיחה 14:24, 11 באוגוסט 2018 (IDT)
ואם מזכירים את יוג'ין סרנן לא כדאי לציין את שמו, שהיה גם המדען הראשון והאחרון על הירח? אמא של גולן - שיחה 14:25, 11 באוגוסט 2018 (IDT)
  1. יוג'ין סרנן היה מפקד הטיסה האחרונה לירח. בן זוגו לנחיתה על הירח היה טייס שהוא גם גיאולוג. לפני שיוג'ין סרנן היה אסטרונאוט, הוא היה טייס ניסוי וטייס מטוסי קרב על נושאת מטוסים. הוא למד קורסים בגיאולוגיה, במסגרת תוכנית אפולו, כמו שאר האסטרונאוטים. אבל הוא לא היה מדען.
  2. שמו של יוג'ין סרנן לא מוזכר בקטע. הבאתי רק את תמונתו. לא נראה לי שיש מקום להרחיב עליו באופן אישי. אבל אם את תצליחי לנסח את הקטע טוב יותר, תוך הרחבה עליו, אז הכול פתוח.
  3. אם זה ישפר את ניסוח הקטע, אפשר להוסיף את ג'ול וורן לפתיחתו. בכול מקרה, לי יש הרגשה, שההתעסקות האנושית עם רעיון הנחיתה על הירח, הייתה הרבה יותר פופולרית בשנות השישים והשבעים, מאשר בכול זמן אחר.
  4. לי, זה כן נראה מוזר ומעניין, שכול חגיגת הנחיתות על הירח נזנחה תוך שלוש שנים, לפני כמעט חמישים שנה. אם להרבה אנשים פה יש תחושה אחרת, אז נזנח את הקטע הזה, ונעבור להתעסק בקטעים אחרים.
תודה. 77.127.82.195 16:39, 11 באוגוסט 2018 (IDT)
הי, אתה צודק, התמונה בלבלה אותי. האריסון שמיט, הגיאולוג, היה האדם ה-12 והאחרון לדרוך על הירח, אבל סרנן הוא זה שעזב את הירח אחרון. ולכל שאלתי מה מטרת הקטע, כי אכן אחרי עשור של פעילות אבל רק שלוש שנים מהנחיתה על הירח, הפוקוס עבר לסביבת כדור הארץ. אמא של גולן - שיחה 17:04, 11 באוגוסט 2018 (IDT)
מטרת כל קטע "הידעת" היא להצביע על משהו מוזר ומעניין, וכך להוות גימיק לקריאת הערכים הקשורים לקטע. לדעתי, זה מוזר ומעניין, שכול חגיגת הקידמה שבנחיתה על הירח, הסתיימה תוך שלוש שנים, ונזנחה לנצח. 77.127.82.195 19:20, 17 באוגוסט 2018 (IDT)
אי אפשר לומר ש"נזנחה לנצח" אם היו תוכניות (שלא היה להן מספיק מימון) להמשיך לשלוח אנשים לירח, כמו גם עכשיו. יש גם תוכניות פרטיות, וממשיכים לשלוח חלליות לירח. אמא של גולן - שיחה 17:56, 28 באוגוסט 2018 (IDT)
אני מושך את הצעתי זו בחזרה ומבקש שיארכבו אותה. ההצעה הוצעה לפני כמה חודשים, הביקורת עליה הייתה מוצדקת. כבר כמה חודשים שלא הצלחתי למצוא פתרונות לבעיות. אין מנוס מארכוב. תודה. 77.126.87.88 14:56, 8 בינואר 2019 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 09:09, 8 בינואר 2020 (IST)

מושית השבע

תבנית:הועבר, על פי עצתו של 77.126.138.33; ...המשך יבוא, אביתר ג'שיחה • 15:22, 11 בדצמבר 2018 (IST)

כל זמן שההמשך עוד לא כאן, הקטע כמו שהוא צריך להיות בין קטעי "הידעת" בפורטל בעלי החיים. הוא לא מספיק חזק לדף הראשי. 77.126.138.33 17:48, 11 בדצמבר 2018 (IST)
אוקיי. אין לי בעיה שזה יעבור לשם. גם שם יש רשימת המתנה כמו פה? אביתר ג'שיחה • 18:25, 11 בדצמבר 2018 (IST)
פשוט שים את זה שם וזהו. 77.126.138.33 20:01, 11 בדצמבר 2018 (IST)

החיפושיות שוברות שיאים

תבנית:מסגרת אביתר ג'שיחה • 11:17, 12 בדצמבר 2018 (IST)

שמעתי לא מזמן על מחקר שמראה שבקורסי מבוא לביולוגיה בתואר ראשון (איפה בדיוק?) מקדישים לפרוקי הרגליים בערך 1% (או אולי 3%) מזמן הלימוד, למרות משקלה הרב. מעניין להרחיב את הקטע בכיוון הזה? Tzafrir - שיחה 10:21, 20 בדצמבר 2018 (IST)
אוי, זה כמו להתפעל מזה שבקורסי מבוא לפסיכולוגיה, יש רק כמה משפטים בודדים על הדיכאון, למרות שהוא הפרעת הנפש הנפוצה ביותר. הצגת הנתון הזה מוכיחה אי הבנה לעומקה של הפסיכולוגיה או הביולוגיה, במקרה של הנתון של פרוקי הרגליים. קורס מבוא לביולוגיה לא מתעסק באנטומיה מעמיקה של שום יצור רב תאי. קורס מבוא לביולוגיה דן בצורה העומדת בתשתית. הוא מסביר מה היא תורשה. מה היא אבולוציה. מה הן המאקרו-מולקולות החשובות ביותר בתא חי באשר הוא תא חי. מה הם תהליכי החיים המרכזיים ברמה התאית. מהי פוטוסינתזה. מה היא אקולוגיה. מהיא טקסונומיה. כיצד עורכים ניסוי מדעי ועוד נושא כזה או שניים. לא יוקדש שם שיעור לפרוקי רגליים כשם שלא יוקדש שם שיעור לאדם או ליונקים.... 77.125.78.53 20:22, 21 בדצמבר 2018 (IST)
תבנית:החלפת הידעת בהעדר התייחסויות. חמויישֶה - שיחה 11:13, 8 בינואר 2020 (IST)

קובר פידי

תבנית:מסגרת מתניה שיחה 21:27, 28 במאי 2018 (IDT)

יש לקטע הרבה פוטנציאל. אבל צריך לתמצת אותו, כך שעניין המגורים תחת האדמה, יבלוט יותר. 77.127.82.195 19:26, 17 באוגוסט 2018 (IDT)
תבנית:החלפת הידעת. בהעדר תמיכה יותר משנה וחצי. אפשר להציע את הקטע שוב, אולי בתמצות מסויים ויתכן שיתקבל. חמויישֶה - שיחה 11:16, 8 בינואר 2020 (IST)

עד גיל 18 תגיע לפתח תקווה

תבנית:מסגרת77.126.78.143 22:16, 25 בספטמבר 2018 (IDT)

נראה לי טוב. Tzafrir - שיחה 13:01, 26 בספטמבר 2018 (IDT)
הקטע מעניין, אבל יש יותר מדי התייחסות לקהל, והוא ממש שולי לקטע. אפשר פשוט להסביר שאם קנה המידה יהיה מדוייק, אז או שהשטח של המיצג יהיה עצום באופן לא ריאלי, או שהכדורים המייצגים את הכוכבים יהיו בלתי נראים. חמויישֶה - שיחה 20:04, 18 בדצמבר 2018 (IST)
"בלתי נראים" על ידי מי? על ידי הקהל, כמובן. דגמים נועדו עבור אנשים שיראו אותם ויבינו בעזרתם דברים. בלי קהל, אין צורך בדגמים. 77.125.78.53 22:40, 21 בדצמבר 2018 (IST)
בלי קשר, לפני חודש מישהו מחק את הערך הארוך, הותיק, המרתק והמושקע "המחשת ממדי מערכת השמש". מאוד יעזור לקטע, אם הערך ישוחזר. 77.125.78.53 22:40, 21 בדצמבר 2018 (IST)
הערך "המחשת ממדי מערכת השמש נמחק טוב שכך. גם להידעת? זה אין זכות קיום. בורה בורה - שיחה 02:00, 2 בינואר 2019 (IST)
ירצו? יוכלו. לא ירצו? לא יוכלו. אין צורך להתרגש. 77.126.87.88 14:46, 8 בינואר 2019 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 11:32, 8 בינואר 2020 (IST)

ארבע מי יודע? ארבע תעודות התורה

תבנית:מסגרת 77.124.69.106 15:42, 8 בספטמבר 2018 (IDT)

קטע מעניין. כמה הערות:
  • הניתוח אינו רק פילולוגי. בפרט מניתוח פילולוגי כשלעצמו אי אפשר לקבל תאריכים.
  • לפי תאוריית שני המקורות נראה שההשערה המקובלת ביותר על החוקרים בתחום היא שלתבנית:ה היו שני מקורות, ולא אחד.
  • התאריכים של המקורות שמוזכרים בערך השערת התעודות הם התאריכים שהוצעו על ידי יוליוס ולהאוזן. מהמעט שאני מכיר את התחום: לא ברור לי עד כמה יש עליהם הסכמה בין חוקרים (בפרט שני הראשונים). Tzafrir - שיחה 06:33, 9 בספטמבר 2018 (IDT)
תודה, צפריר. האם תוכל להציע גרסה משלך לקטע? 77.124.69.106 08:03, 9 בספטמבר 2018 (IDT)

תבנית:מסגרת

מצטער שאין לי גרסה משלי, אבל עוד הערה: לפי השערת התעודות, ספר בראשית (וכן שמות, ויקרא ובמדבר) לא כוללים חלקים מהמקור הדויטרונומיסטי (D). הוא נמצא רק בספר דברים. Tzafrir - שיחה 13:34, 16 בספטמבר 2018 (IDT)
לפי הערך בנושא, גם ספר בראשית מכיל חלקים של המקור הדויטרונומיסטי (D). או לפחות עד כמה שאני הבנתי את הערך. 77.125.2.162 13:40, 16 בספטמבר 2018 (IDT)
איפה בדיוק? ר’ גם התמונה כאן שלא מזכירה את מקור Dתבנית:כ. Tzafrir - שיחה 16:53, 18 בספטמבר 2018 (IDT)
סליחה. בתמונה פה מדובר בארבע המקורות, שD אינו אחד מהם. צריך טיפה לשנות את הפרטים. 77.125.107.185 17:59, 20 בספטמבר 2018 (IDT)
תבנית:נגד מעניין מעט מאד אנשים, וללא קונצנזוס מחקרי. חמויישֶה - שיחה 16:47, 18 בדצמבר 2018 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 12:28, 8 בינואר 2020 (IST)

קטע "הידעת?" על ויאגרה ו-Drug repositioning

תבנית:מסגרת הידעת ראשון שלי, אז אשמח מאד לשמוע מה דעתכם ודעתכן.

נתקלתי במידע בזמן כתיבת מאמר. המידע לקוח מראיון שנעשה עם מדען בקבוצת המחקר והפיתוח של הויאגרה, דיוויד בראון. ראו כאן. תבנית:לא חתם

ויקיזציה חלקית. לא לגמרי ברור לי שלא היו קיימות קודם לכן תרופות אחרות. כמוכן: אם הפטנט ניתן בשנת 1996, הוא כבר פג ומדובר היום כבר על תרופה גנרית, לא? אפשר להתייחס אולי גם להיבט הזה (בפרט מכיוון שויאגרה היא אחת התרופות החביבות על זייפנים). Tzafrir - שיחה 20:11, 11 בנובמבר 2018 (IST)
הסיפור נחמד, אבל אני כבר מכיר אותו. השאלה היא כמה מהקוראים האחרים מכירים אותו. אם יותר מדי מכירים, אז צריך לשים את זה בין קטעי הידעת של פורטל רפואה. לעומת זאת, אם לא הרבה מכירים, אז הקטע מתאים לעמוד הראשי. 77.126.28.99 22:04, 11 בנובמבר 2018 (IST)
דווקא לא הכרתי, ואני מכירן סיפורים. קטע נחמד. חמויישֶה - שיחה 16:25, 4 בדצמבר 2018 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 13:27, 8 בינואר 2020 (IST)

בת היענה והיען, האחד הם?

בימינו רגילים לראות את היען ובת היענה, שני בעלי חיים המופיעים בתנ"ך, כשני שמות המתייחסים לאותו בעל חיים, וכך גם בתורה שבעל פה ורוב פרשני המקרא סבורים. אבל יש בעיות בדעה הזאת. בת היענה המוזכרת בתנ"ך שורצת במקומות חורבן, בזמן שהיען שאנו מכירים היום אוהב מדבריות ושטחים פתוחים. כמו כן בעת העתיקה בהרבה תרבויות היען לא סווגה כמין של עוף. מסיבות אלו ואחרות, הרבה חוקרים סבורים שבת היענה זה מין של דורס לילה, ככל הנראה אוח מצוי. בשנים האחרונות יצא מאמר של זהר עמר בשם "היען במקורות ישראל", במאמר זה הוא טען שבת היענה והיען הם אכן אותו עוף. הוא הראה שבמקורות היהודיים היען כן הייתה מסווגת כעוף, ונתן הסברים למה לדעתו כן הגיוני לתאר את היען על רקע חורבות של בני אדם

שתי הפסקאות האלו הן הניסיונית הראשוניים שלי לייצור פסקאות "הידעת?". תרגישו חופשיים לקטול.ישראל שבט - שיחה 17:14, 17 בינואר 2018 (IST)

נושא הזיהוי הזיאולוגי של החיה התנכית לא מאד מעניין לקטע הידעת לטעמי. אבל כיוון שהזכרת את זהר עמר נזכרתי במחקר מאד מעניין שלו: הוא טוען שחלב של כל החיות הכשרות מתגבן ולעומתו החלב של כל החיוב שאינן כשרות אינו מתגבן. יכול להיות מזה קטע מעניין. חמויישֶה - שיחה 17:32, 17 בינואר 2018 (IST)
לדעתי זה כן מעניין. לא בגלל שמעניין אנשים זיהוי בעלי חיים בתנ"ך, אלא כי זה כן קוריוז מעניין ששם של בעל חיים שאתה מייחס לאחד, היה פעם בעל חיים אחר לגמרי. הקפדתי לא לתת פה דוגמאות לחיות שלא הרבה אנשים מכירים (לא עשיתי פיסקא על השלך). בנוגע למחקר על ההגבנה, שמעתי משהו כזה, אם כי לא קראתי, אני מניח שאתה מתכוון למה שמוזכר פה. ישראל שבט - שיחה 17:43, 17 בינואר 2018 (IST)
צריך לאחד את שני הקטעים על זיהוי החיות, לקטע אחד. 77.127.173.197 20:00, 18 בינואר 2018 (IST)
זה יהיה ארוך מדי. בכל מקרה נראה שזה לא התקבל ע"י חיימושהישראל שבט - שיחה 21:06, 18 בינואר 2018 (IST)
הטענה שגויה. יש גבינות מחלב של חיות לא כשרות. בפרט יש כל מיני חיות שאינן פרה, כבשה ועז אבל הן עדיין כשרות למאכל. יעל ודישון עדיין די קרובים לנ״ל אבל איילים כבר רחוקים יותר. של לדבר על זמר. המאמר המקושר חשוד בעיני. שים לב שאין להם שם הגדרה מפורשת של החיות שנבדקו והחיות שנבדקו שונות בשלושת הבדיקות השונות. זה נראה קצת די חשוד. Tzafrir - שיחה 21:51, 18 בינואר 2018 (IST)
נראה לי שאתה חושד במאמר לשווא. באזניי שמעתי את פרופ' זהר עמר מדבר על המחקר הזה שלו. בהרצאה הזו הוא גם התייחס לגבינות שלכאורה מיוצרות מבהמות לא כשרות (כמו גבינת גמלים) ואמר בקיצור שזה בלוף. בשביל לגבן חלב גמלים מוהלים אותו בחלב בקר. זה גם מה שעולה מהערך Pule cheese, צריך 25 ליטר לק""ג גבינה, פשוט כי הוא לא מתגבן בעצמו. חמויישֶה - שיחה 22:38, 15 במאי 2018 (IDT)
גם חלב פרה וחלב צאן לא מתגבן מעצמו ומעודדים אותו בעזרת מחמצות (או ישירות עם חומצה). צריך 25 ליטר לק״ג גבינה זה בהשוואה ל־10 ליטר לק״ג גבינה (קשה) מחלב פרה – עניין של כמות המוצקים. בתור השוואה: עדיין עושים גבינה (ריקוטה) ממי גבינה שדלים הרבה יותר מחלב רגיל. Tzafrir - שיחה 03:08, 16 במאי 2018 (IDT)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 13:54, 8 בינואר 2020 (IST)

ר' דף השיחה שלה למקורות. נראה שהנושא שנוי כרגע במחלוקת ואני ממליץ להסיר בינתיים את הקטע. עד המחזור הבא אמינות המידע שבמאמר תתברר. יש לציין שלפי ההערכה שמופיעה במאמרים, 70% מתאי גוף האדם הם תאי דם אדומים. גם תאים אלו הם תאים קטנים וחסרי גרעין כמו החיידקים. Tzafrir - שיחה 07:37, 2 באוקטובר 2016 (IDT)

תאי הדם האדומים מאבדים את הגרעין בבחרותם. במהלך התפתחותם, דווקא יש להם גרעין. לכן קשה להשוות אותם לחיידקים. 2.53.45.0 10:23, 6 ביולי 2017 (IDT)
נראה שזה מופיע כרגע בתבנית:הידעת? 22 בספטמבר - סדרה 2 (שלמרות שמה מופיעה דווקא ב־23 בספטמבר). הדף האנגלי w:Human microbiota מציין בפתיח שלו שהאומדן המסורתי היה אכן יחס של 1:10, אבל אומדנים חדשים ומדויקים יותר הגיעו ליחס של 1:3 או אף של בערך 1:1. יש שם ארבעה מקורות. אחד לא נגיש ושלושה מסביבות שנת 2014 ומתייחסים, ככל הנראה, למחקר המדוייק יותר שהגיע לאומדן של 1:1. Tzafrir - שיחה 15:22, 23 בספטמבר 2017 (IDT)
והקטע שוב פורסם היום. הפרק הרלוונטי בערך האנגלי לא השתנה מאז. Tzafrir - שיחה 22:04, 14 באוקטובר 2018 (IDT)
והקטע שוב פורסם היום. Tzafrir - שיחה 07:58, 26 בספטמבר 2019 (IDT)

Today's entry is wrong

Please pardon my English, this machine has no Hebrew. The daily entry (14th October) is wrong. Please remove it or revise it in accordance with: https://doi.org/10.1371/journal.pbio.1002533 Thanks, ליאור पॣ • ו' בחשוון ה'תשע"ט • 18:09, 14 באוקטובר 2018 (IDT)

תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 15:14, 8 בינואר 2020 (IST)

העיר העתיקה של באר שבע אינה העיר העתיקה "באר שבע"

תבנית:מסגרת 77.125.91.170 20:47, 3 בספטמבר 2018 (IDT)

תבנית:בעד וואלה, אהבתי מאוד. Theshumai - שיחה 23:38, 3 בספטמבר 2018 (IDT)
תבנית:בעד יפה. --קלונימוס - שיחה 10:25, 4 בספטמבר 2018 (IDT)
תבנית:בעד חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 20:48, 12 בספטמבר 2018 (IDT)
ניסחתי מחדש כמה מילים שגרמו לי לבילבול. חמויישֶה - שיחה 10:38, 13 בספטמבר 2018 (IDT)
תודה. 77.124.69.106 20:13, 13 בספטמבר 2018 (IDT)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 11:08, 12 בינואר 2020 (IST)

אפוקליפסה בתשמ"ד, דיסטופיה ב-1984

תבנית:מסגרת

אולי זה קצת ארוך מדי, אבל שני הנושאים הבאים כאן מספיק מעניינים להבנתי, ומצדיקים הארכה והבהרה. אם מישהו יחשוב על דרך לקצר, אשמח. בברכה, אביתר ג'שיחה • 13:38, 18 בנובמבר 2019 (IST)

האם זה סביר להשוות את יצירת המופת של אורוויל, המפורסמת בכול העולם, למחזה של שמואל הספרי, שגם עליו וגם על מחזהו אני שומע כעת בפעם הראשונה והאחרונה? 80.230.69.206 22:19, 27 בנובמבר 2019 (IST)
אני לא בטוח מה התשובה לשאלה שלך, אבל הספרי הוא אחד המחזאים המפורסמים בארץ. כתב המון מחזות זוכי פרסים, סדרות, שירים ועוד, שודאי ראית, או שמעת או לפחות שמעת עליהם, כמו "פולישוק (סדרת טלוויזיה)", חורף 73, אישה בעל בית ועוד רבים וטובים. חמויישֶה - שיחה 11:45, 28 בנובמבר 2019 (IST)
מלבד זאת,
  1. לא השוויתי, רק אמרתי שמעניין ששתי העלילות מתרחשות באותה שנה. כבודה של יצירת המופת של אורוול במקומה מונח, היא זו שמובאת ראשונה בקטע, תמונת הספר 1984 היא שמעטרת את הקטע ולא תמונה מהמחזה, לה יש ערך בוויקיפדיה ולא למחזה של הספרי.
  2. זו בדיוק מטרתו של קטע "הידעת?". לחשוף קוראים למידע חדש שהם לא הכירו או ידעו. אביתר ג'שיחה • 16:10, 28 בנובמבר 2019 (IST)
סליחה. לגבי מר הסיפרי, טעיתי. אבל אני לא בטוח שטעיתי לגבי חוסר החשיבות של המחזה הספציפי שלו. הרבה מחזרים ישראליים כתבו מחזות ביקורת אפוקליפטיים על המתנחלים. מוטי לרנר, למשל, כתב את המחזה ״חבלי משיח״, בנושא. וגם על המחזה הספציפי של לרנר, איש לא טרח לכתוב ערך בויקיפדיה, בשום שפה.

לסדר קטע הידעת על צירוף מקרים, זה לא רעיון טוב. ועל אחת כמה וכמה, כשאחד המקרים בצירוף המקרים הוא מקרה לא חשוב. 2.53.128.229 10:57, 29 בנובמבר 2019 (IST)

תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 11:47, 13 בינואר 2020 (IST)

בנדיקטוס התשיעי

תבנית:מסגרת מתניה שיחה 21:58, 28 במאי 2018 (IDT)

מה הפואנטה פה? אם הפואנטה היא שלא כל האפיפיורים צדיקים, אז צריך להסביר אותה מפורשות. צריך גם לקצר בדוגמה הזו ולהוסיף עוד דוגמאות, מבישות יותר. ויש. 77.124.76.194 17:52, 22 באוגוסט 2018 (IDT)
הפואנטה היא שהוא האדם היחיד שכיהן יותר מפעם אחת, ולא רק זה, אלא 3 פעמים נפרדות. מתניה שיחה 22:51, 22 באוגוסט 2018 (IDT)

ניסוח שני:

תבנית:מסגרת 77.124.76.194 13:57, 26 באוגוסט 2018 (IDT)

אני מציע - תבנית:מסגרת חמויישֶה - שיחה 17:02, 13 בינואר 2020 (IST)

טוב מאוד. רק צריך להסביר איך נגמרה הכהונה הראשונה: "ב- 1044 הודח, ותחתיו התמנה כאפיפיור סילבסטר השלישי. ב-1045 שב בנדיקטוס והדיח את סילבסטר, אך לאחר כחודש מכר את התפקיד לסנדקו..." 77.126.32.35 23:06, 13 בינואר 2020 (IST)
הוספתי המשפט והכנסתי עוד תיקון קטן. במקום "בצעירותו", כתבתי "בערך בגיל 19". חיזקתי גם את הניגוד בין המשפט הראשון לשני. 77.126.32.35 07:08, 14 בינואר 2020 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 09:29, 15 בינואר 2020 (IST)

הקורבנות הנשכחים של המלחמות

תבנית:מסגרת 77.125.85.177 13:53, 21 בדצמבר 2019 (IST)

שיירת הדסה לא קשורה ללגיון הירדני. אני לא אוהב את הניסוח של „מעטים זוכרים״. אנחנו ממילא באים לשנות את המצב ומקווים שההיגד הזה יהיה שגוי. אני מניח שעוד פחות אנשים יודעים שמי שלימים נודע בתור עמוס עוז כתב על כך (יש לי הרגשה שמכאן נולד הרעיון לכתיבת הקטע). רעיון טוב, צריך שיפור בניסוח. Tzafrir - שיחה 16:45, 21 בדצמבר 2019 (IST)

תבנית:נגד חזק איך אפשר באותה פסקה להזכיר את שיירת הדסה, שבה נרצחו עשרות רופאים ואקדמאים, וגופותיהם הושחתו, למרות שהניפו דגל לבן, עם בעיות באספקת מזון לגן חיות. חמויישֶה - שיחה 16:14, 5 בינואר 2020 (IST)

תבנית:החלפת הידעת

האלוף הראשון בצה"ל

תבנית:מסגרת 77.125.42.147 00:19, 3 ביוני 2019 (IDT)

מרכוס לא היה בעל נסיון קרבי עשיר. בוודאי לא כמפקד. הוא היה מפקד יחידת ארטילריה בדרגת סרן בבחרותו. הוא היה מפקד של יחידת בית ספר לאימון חי״ר מובחר. אבל מעבר לכך היו לו בעיקר תפקידים משפטיים ואולי גם מנהלתיים. כמובן שסופו מזכיר את זה של עבד אל-קאדר אל-חוסייני שנורה חודשיים קודם לכן על ידי זקיף יהודי בשעות הלילה לא רחוק משם. Tzafrir - שיחה 08:28, 3 ביוני 2019 (IDT)
יש מקום לקטע על דמותו של מרכוס. האלוף הראשון, וכמובן האלוף הראשון שנהרג. אך יש לדייק בעובדות. חמויישֶה - שיחה 16:45, 23 ביוני 2019 (IDT)
תבנית:החלפת הידעת הקטע מעניין מאד, אבל כל עוד הוא לוקה עובדתית בעניין עברו הצבאי של מרכוס, הוא לא יוכל להתפרסם. מי שרוצה להרים את הכפפה ולתקן מוזמן להציע שוב. חמויישֶה - שיחה 15:27, 15 בינואר 2020 (IST)

נעמי שמר

נעזרתי בהצעה ישנה לקטע "הידעת", שלא הצליחה. החלפתי בה את כל מה שקיבל ביקורת (צודקת) בדברים אחרים.

תבנית:מסגרת 77.127.82.195 21:54, 28 ביולי 2018 (IDT)

לא אהבתי. ההתנצחות עם עמוס עוז לא הייתה דרישה לשכתוב, אלא ויכוח פוליטי. עניין הרקפות הוא אנקדוטה זניחה יחסית, והסיפור על המחזה הוא רגיל בעיבודים קלונועיים. חמויישֶה - שיחה 09:58, 2 בספטמבר 2018 (IDT)
אה, כן? מתי עוד קרה, שבמחזמר רב מכר, של אמן מוערך, כל מילות כל הפזמונים שוכתבו על ידי אמן הרבה פחות מוערך, בדרך לקולנוע? 77.125.91.170 21:34, 3 בספטמבר 2018 (IDT)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 12:12, 16 בינואר 2020 (IST)

מיהו צור ישראל?

תבנית:מסגרת אביתר ג'שיחה • 10:24, 15 בינואר 2019 (IST)

אהבתי. אין פואנטה אבל מצליח להנגיש מידע. Tzafrir - שיחה 00:47, 24 במאי 2019 (IDT)
נחמד. לא יודע אם מספיק חזק לעמוד הראשון של ויקיפדיה, אבל בהחלט נחמד. אגב, את המילה "אמנם", יש להחליף במילה "אולם". 91.235.142.120 14:58, 15 ביוני 2019 (IDT)
החלפתי. אביתר ג'שיחה • 12:56, 17 ביוני 2019 (IDT)
לדעתי לא מעניין. אם יהיה עוד תומך אקבל את הקטע. חמויישֶה - שיחה 09:49, 13 באוגוסט 2019 (IDT)
בהעדר תומך נוסף אני מארכב את הקטע. חמויישֶה - שיחה 17:25, 6 בינואר 2020 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 12:15, 16 בינואר 2020 (IST)

חלומות על קולנוע

תבנית:מסגרת

RimerMoshe - שיחה 21:48, 28 באוגוסט 2018 (IDT)

הרבה מיזמים נכשלים בהרבה תקופות ובהרבה מקומות. צריך להרחיב קצת יותר על ההשקעה בעיר הסרטים, על הסיכוי שהיה נראה שיש לה, אולי גם על המקום בו מצולמים באמת סרטים קנדיים. 77.124.76.194 23:11, 28 באוגוסט 2018 (IDT)
הבהרה: אחד הקטעים למעלה מספר על כישלון מיזם פורדלנד - מיזם של חבל ארץ שמנוהל בידי חברת המכוניות פורד, ומגדלים בו עצי גומי לצמיגי מכוניות. המיזם נכשל מסיבה שדי הפתיעה את בני התקופה - המצאת הגומי הסינתטי. אם אפשר יהיה להציג סיבה כזו גם פה, הקטע הזה ישתפר מאוד לדעתי. 77.124.76.194 06:54, 29 באוגוסט 2018 (IDT)
מסכים עם האנונימי. קצת חסר פאנץ'. Theshumai - שיחה 19:27, 1 בספטמבר 2018 (IDT)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 12:19, 16 בינואר 2020 (IST)

מדינות נייטרליות

תבנית:מסגרת מתניה שיחה 16:12, 1 ביוני 2018 (IDT)

את המשפט על קוסטה ריקה, צריך להוסיף לקטע שכתבת על צבא שווייץ. זו יכולה להיות סיומת טובה לאותו קטע. לעומת זאת, המידע על נורבגיה, לא נראה לי מעניין מספיק למדור הזה. תודה. 77.127.82.195 21:51, 28 ביולי 2018 (IDT)
הצעתי הצעה קונקרטית לאיחוד קטע זה עם קטע נוסף מרשימת ההמתנה. ראו למטה בסעיף "צבא פעיל ביום בלבד". תודה. 77.124.76.194 09:57, 28 באוגוסט 2018 (IDT)
כבר יש קטע "הידעת", שמדווח שלקוסטה ריקה אין צבא מזה שבעים שנה - תבנית:הידעת? 468. 77.125.107.185 19:30, 18 בספטמבר 2018 (IDT)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 17:24, 16 בינואר 2020 (IST)

פרוור ההפקרות

תבנית:מסגרת 77.127.82.195 20:31, 29 ביולי 2018 (IDT) תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 17:26, 16 בינואר 2020 (IST)

נקיפת ציר כדור הארץ

התמודדות מחודשת עם ההצעה של משתמש:BigiJon משנת 2013. תבנית:מסגרת 77.125.107.185 08:15, 19 בספטמבר 2018 (IDT)

נחמד Assafn שיחה 22:35, 21 בספטמבר 2018 (IDT)

תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 17:33, 16 בינואר 2020 (IST)

מועדוני הכדורגל בטורינו

מעל ל-100 שנים קיימת היריבות בין מועדוני הכדורגל הבכירים בעיר טורינו: יובנטוס וטורינו. למרות היות יובנטוס הקבוצה המצליחה ביותר בתולדות הכדורגל האיטלקי, ואחת הקבוצות המצליחות ביותר בהיסטוריה של הכדורגל המודרני בעולם, ולמרות העובדה כי מועדון טורינו לא זכה באליפות איטליה כבר למעלה מ-40 שנה ומעולם לא זכה בתואר אירופי כלשהו, מקובל לחשוב כי מבחינת מספר האוהדים של שתי הקבוצות בעיר טורינו עצמה - מועדון טורינו הוא השולט.

יש גם את הקבוצות של מנצ’סטר. אבל חסר כאן בשר לקטע. Tzafrir - שיחה 11:05, 29 באפריל 2019 (IDT)
אין שום קשר למנצ'סטר. ליונייטד יש עדיפות ברורה על סיטי בכל המובנים גם בהיסטוריה של הישגים וגם באוהדים. מבחינת בשר, לדעתי, קטע "הידעת" צריך להיות באורך של 2-3 שורות ולא בקטע של "חפירה" שאין לאנשים סבלנות לקרוא.אודי - שיחה 12:58, 29 באפריל 2019 (IDT)
מעניין. אני מציע -

תבנית:מסגרת חמויישֶה - שיחה 11:02, 14 באוגוסט 2019 (IDT)

אני הצעתי את הקטע במקור, אבל עכשיו אני מציע להוריד. חיפשתי אך לא מצאתי מקור אמין לטענה. יתכן כי מדובר במידע אמיתי אבל יתכן באותה מידה כי זו אגדה אורבנית. יכול להיות שכאשר קבוצת טורינו תצליח יותר בסרייה א' האצטדיון שלא יתמלא ביותר צופים משל יובנטוס במשחקי הבית בליגה. כרגע זה לא המצב, וגם אם חלק מהצופים ביובנטוס הם אוהדים זרים, כרגע, אי אפשר להוכיח שלטורינו יותר אוהדים.אודי - שיחה 13:41, 23 באוגוסט 2019 (IDT)
המידע קיים גם בערך על המועדון. גם שם זו הוספה שלך? אני לא רואה שם מקור לטענה, והערך באנגלית ארוך מדי בשבילי על מנת למצוא בו אישרור לטענה. חמויישֶה - שיחה 16:31, 25 באוגוסט 2019 (IDT)
את המידע הנ"ל הוסיף משתמש:גיא22 בספטמבר 2016. שמתי אצלו בדף השיחה שאלה לגבי המקור.אודי - שיחה 13:16, 26 באוגוסט 2019 (IDT)
מכיוון שלא נמצא מקור לטענה בקטע, אני מארכב אותו. אם ימצא מקור אמין, אני חושב שהקטע מאד מעניין ויש להחזיר אותו ולקבלו כלשונו. חמויישֶה - שיחה 09:51, 19 בינואר 2020 (IST)
תבנית:החלפת הידעת קטע טוב, ללא מקור. חמויישֶה - שיחה 09:53, 19 בינואר 2020 (IST)

אליס איילנד

תבנית:מסגרת מתניה שיחה 22:23, 27 במאי 2018 (IDT)

נחמד. אבל צריך קצת תמצות. אפשר לוותר, למשל, על המשפט "בשנת 1998 פסק בית המשפט העליון של ארצות הברית בסכסוך וקבע כי השטחים שיובשו נמצאים בשטח מדינת ניו ג'רזי". המשפט שבא אחריו משלים את המידע הדרוש. 77.127.82.195 21:40, 28 ביולי 2018 (IDT)
תבנית:בעדTMagen‏ • שיחהמיזם ויקי נשים 14:48, 25 באוגוסט 2018 (IDT)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 09:56, 19 בינואר 2020 (IST)

מספר ארדש בייקון

תבנית:מסגרת מתניה שיחה 21:58, 28 במאי 2018 (IDT)

יפה. אולי במקום תבנית:הידעת? 3 בספטמבר 2017? ‏עמיחישיחה 11:26, 29 במאי 2018 (IDT)
הקטע באמת נחמד, אבל הוא ארוך בערך פי 3 מהמקובל לקטע הידעת. גם אם נוריד את בעלי מספר ארדש הישראלים, הקטע עדיין ארוך בטירוף. חמויישֶה - שיחה 13:12, 29 במאי 2018 (IDT)
קיצרתי. מתניה שיחה 20:41, 30 במאי 2018 (IDT)
לא הבנתי. האם רוב המאמרים שהוא כתב, הוא כתב כל אחד ואחד מהם עם 458 שותפים? מימי לא ראיתי מאמר מדעי עם יותר מ12 מחברים? איך אפשר לכתוב מאמר מדעי אחד בעזרת 458 מחברים? אפילו לערכים הכי נערכים בויקיפדיה אין 458 עורכים לערך בודד. 77.124.76.194 18:04, 21 באוגוסט 2018 (IDT)
בעיית ניסוח קלה. ניסחתי מחדש. הבעיה של הקטע היא אורכו. למרות שקיצרתי. חמויישֶה - שיחה 10:25, 22 באוגוסט 2018 (IDT)
עכשיו אני מבין. תודה. הקטע טוב. אולי באמת צריך טיפה לקצר. 77.124.76.194 13:30, 22 באוגוסט 2018 (IDT)

קיצרתי: תבנית:מסגרת 77.124.76.194 13:44, 22 באוגוסט 2018 (IDT)

תודה, זה ברור יותר. סתם לידע כללי: היום 458 (בעצם: 459) מחברים למאמר בודד זה כבר קטן על המדענים. מה דעתך על 3000תבנית:כ? כמוכן, אני הייתי מעדיף לקטע הזה תמונה של ארדש. Tzafrir - שיחה 15:28, 22 באוגוסט 2018 (IDT)
אנונימי, היום בעידן הקבוצות הגדולות, יש אפשרות למאמרים רב משתתפים (אם כי 459 זה הרבה) אבל השיא הוא של תגלית גלי הכבידה - על המאמר הזה חתומים יותר מ-1000 מדענים מ-133 מוסדות. (והנה קטע הידעת בשבילך ...) הנה הרשימה המלאה אמא של גולן - שיחה 18:22, 22 באוגוסט 2018 (IDT)

תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 10:05, 19 בינואר 2020 (IST)

ורק ירושלים 02

תבנית:מסגרת 88.202.186.64 15:14, 3 בינואר 2020 (IST)

  • בית חולים הדסה: שני בתי חולים? שני קמפוסים של אותו בית חולים?
  • הגנים הבוטניים: ומה עם האוניברסיטה עצמה?
Tzafrir - שיחה 13:49, 5 בינואר 2020 (IST)
אני מתנגד לקטע כפי שהוא מוצע בכמה מישורים: הוא ארוך באופן בלתי פרופורציונלי. אפשר לעיתים לקבל קטע שהוא ארוך ב-50% מהממוצע. הקטע הנ"ל הוא בערך פי 3 מהממוצע. בלתי אפשרי.
דבר נוסף - הקשר המאולץ מאד בין הכפילות שבסיומת "ירושלים" לבין כפילות המוסדות, הוא בלתי מתקבל על הדעת לדף אנציקלופדי. אולי ל"ווארט" ליום ירושלים זה עובר, ועוד צריך לדחוף בכח, עם הרגל. ודאי וודאי לסיום הנוגע לאזור החיוג.תבנית:שבקיצור, אפשר לנסות להוציא את הבר מתוך ערמת התבן הענקית הזאת ולכתוב קטע קצר על מוסדות שקיימים בכפילות בירושלים. חמויישֶה - שיחה 13:57, 5 בינואר 2020 (IST)
לאוניברסיטה העברית יש ארבעה קמפוסים גדולים. שלושה מהם בתוך ירושלים. 77.126.49.210 22:01, 5 בינואר 2020 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 13:32, 20 בינואר 2020 (IST)

מטוסי קרב יקרים

תבנית:מסגרתSagi128F17v - שיחה 13:33, 7 בספטמבר 2018 (IDT)

תבנית:בעד. ובלי קשר לזה שאני בעד, אני מציע שני תיקונים קלים. במקום "מפציץ במאך 3", אני מציע "מפציץ הטס במהירות מאך 3" ובמקום "ב100 מליון דולר", אני מציע "ב100 מליון דולר ליחידה". תודה. 77.125.119.138 14:16, 7 בספטמבר 2018 (IDT)
תודה, טופלSagi128F17v - שיחה 20:13, 7 בספטמבר 2018 (IDT)
תבנית:בעד, מעניין מאוד וממוקד, אהבתי. Theshumai - שיחה 22:17, 7 בספטמבר 2018 (IDT)
אני לא לגמרי בטוח שזה נכון. ר’ גרף מחירים כאן. כמוכן כבר הפאנטום היה יקר בהרבה ממטוסים ששירתו במלחמת העולם השנייה. הוא היה מטוס רב משימתי (גם מטוס קרב וגם מטוס תקיפה) בניגוד לקודמיו. Tzafrir - שיחה 11:25, 8 בספטמבר 2018 (IDT)
מבוסס על דף זה. צריך לקחת בחשבון שהF-15 היה בשימוש נרחב הרבה יותר (יותר מ1500 יחידות) מול הF-14 (עם 700 יחידות) והF-111 (עם 600 יחידות) בני תקופתו במחירים דומים, שיועדו לנושאים ספציפיים וכמעט לא יוצאו, כשהF-15 החליף את המטוס הרב משימתי האחרון, הF-4 (עם 5000 יחידות).Sagi128F17v ; שיחה ; תרומות 14:37, 8 בספטמבר 2018 (IDT)
מה שאפשר לראות במקור שהבאתי (בהנחה שהוא אמין. לא בדקתי) הוא מחירים שמותאמים לאינפלציה. אפשר לראות ממנו, לדוגמה, שהמחיר של הפאנטום לא נמוך בהרבה מזה של ה־F-16 שתוכנן לאחר ה־F-15. Tzafrir - שיחה 07:31, 9 בספטמבר 2018 (IDT)
המחירים נראים מבוססים. יחד עם זאת הF-16 תוכנן מראש להיות זול מהF-15 אך בפועל חלש ממנו כפי שכתוב בערך שלו, ובמטוסים שיוצרו לאחר מכן המחירים נותרו גם על פי המקור שלך גבוהים, כך שכל ההידעת עדיין נכון, פשוט מדלג על הF-16 שמראש יועד להיות "לואו-קוסט".Sagi128F17v ; שיחה ; תרומות 08:58, 9 בספטמבר 2018 (IDT)
לא טוב. אני מסכים עם הביקורת של צפריר. מהטבלה נראה שעוד לפני ה-F15 המחירים קפצו, ואפילו היו גבוהים יותר משל ה-F15, מה שמוציא את העוקץ מהקטע. חמויישֶה - שיחה 15:45, 8 בינואר 2020 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 13:35, 20 בינואר 2020 (IST)

אתנול כמעכב את המתנול

תבנית:מסגרת

בברכה, אביתר ג'שיחה • 16:28, 25 באוגוסט 2019 (IDT)

נחמד. אבל יש תרופות שאפילו פחות בריאות מאתנול, למשל מורפין. חוץ מזה, יש גם תמיסות תרופתיות שמכילות מעט אתנול, כי דווקא בזה קל להמיס אותן... אני נוטה לתמוך בקטע, אבל צריך לגמור לגבש את דעתי. 77.126.12.107 10:52, 30 באוגוסט 2019 (IDT)
אתנול משמש גם לחיתוי פצעים ואופיום משמש נגד עצירות קשה מאוד או נגד שלשול קשה מאוד. גם דיגוקסין, תרופה לבעיות לב, רעילה מאוד אם קצת טועים במינון שלה. יש גם הרבה תרופות שאסור לקחת לפני נהיגה כי הן פוגמות בריכוז או מרדימות ויכולות לגרום לתאונות... 77.126.12.107 19:34, 31 באוגוסט 2019 (IDT)
קטע "הידעת?" לא אמור להתייחס לכל המקרים או לכל הפרטים. הוא צריך להתייחס לתופעה או לאירוע מסוימים שיש בהם עניין. זה הכול. קטע "הידעת?" המוצע הזה מתייחס לשני חומרים מקבוצת הכהלים, שיש בשניהם רעילות מסוימת, ושאחד מהם, הרעיל פחות, משמש כחומר מונע לנזקיו של השני. הדבר נראה לי תופעה מעניינת וחשבתי שגם אחרים ימצאו בזה עניין. זה הכול. אביתר ג'שיחה • 14:13, 1 בספטמבר 2019 (IDT)
נכון, אבל מה שהאלמוני בעצם אומר זה שהאתנול כטיפול תרופתי למרות היותו מזיק כשלעצמו הוא לא מיוחד. תרופות קונבנציונליות רבות מאד הן דומות מהבחינה הזאת, כשהדוגמא הנפוצה ביותר היא נסיובים להכשות נחש, שמופקים מהארס עצמו. חמויישֶה - שיחה 16:38, 6 בינואר 2020 (IST)
אולי אפשר לכתוב קטע על זה, שההבחנה העממית בין תרופה, סם ממכר ורעל, שגויה? במציאות, זה עניין של מינונים ותזמונים. 77.126.32.35 12:20, 10 בינואר 2020 (IST)
המשמעות המוכרת של סם היא סם פסיכואקטיבי ולא סם מרפא. לדעתי זה כבר קרב אבוד. Tzafrir - שיחה 18:45, 10 בינואר 2020 (IST)
הקטע גם מזכיר מאד קטע קיים: תבנית:הידעת? 27 בינואר - סדרה 1. אני מארכב את ההצעה. חמויישֶה - שיחה 14:04, 22 בינואר 2020 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 14:10, 22 בינואר 2020 (IST)

אינסטנט רכבת קלה

תבנית:מסגרת

מקור עיקרי: הסרט התיעודי American Experience: The Race Underground, נטפליקס. 77.127.82.195 13:15, 3 באוגוסט 2018 (IDT)

לא אהבתי. לא מסודר מספיק לפי סדר הגיוני וקוהרנטי. שמזן#שיחהערכי בראבו • 13:36, 22 באוגוסט 2018 (IDT)
כנל. חמויישֶה - שיחה 14:06, 22 באוגוסט 2018 (IDT)

ניסיון שני. התמקדות בעיקר והסרת מידע טפל, שמפריע לקוהרנטיות:

תבנית:מסגרת

הרבה יותר טוב! הרשתי לעצמי להגיה קצת את הטקסט. שמזן#שיחהערכי בראבו • 16:18, 26 באוגוסט 2018 (IDT)

77.124.76.194 17:35, 22 באוגוסט 2018 (IDT)

אני לא רואה את הפואנטה בקטע. אז בירושלים לקח הרבה זמן, מה זה קשור? אפשר להניח שבסין לוקח מעט. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 10:30, 17 בספטמבר 2018 (IDT)
המשפט האחרון מיותר ומסרבל. סימנתי אותו כמחוק. 77.126.32.35 12:12, 10 בינואר 2020 (IST)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 15:55, 28 בינואר 2020 (IST)

גם לנאצים היה פרוייקט אטום

תבנית:מסגרת77.126.23.108 13:48, 16 בנובמבר 2018 (IST)

הגרמנים לא יכלו להקדיש למחקר האטומי את אותה כמות המשאבים שהאמריקאים הקדישו בפרויקט מנהטן. בשנת 1942 הם החלו לקצץ את המשאבים שהוקדשו לו, ובסופו של דבר הוא לא התקדם מספיק והיה רחוק מאוד מהגעה לפיתוח פצצה גרעינית.
אפשר לנסות להרחיב את הקטע הזה לכמה כיוונים:
  • פיזיקה גרעינית עמדה בסתירה למה שכונה פיזיקה גרמנית. הניסיון להשליט את הפיזיקה הגרעינית ובכלל חוקי הגזע והעירוב של הפוליטיקה סילקו בתחילת שנות השלושים חלק ניכר מהפיזיקאים הגרמנים. חלק לא מבוטל מהם סייעו בהמשך לפרויקט מנהטן.
  • התוכנית הזו דווקא נתפסה כרצינית מאוד בשעתה, ומכתב איינשטיין-סילארד שהחל את התהליך שהוביל מפרויקט מנהטן, נכתב בעקבות הפוטנציאל שלה.
Tzafrir - שיחה 17:36, 24 בנובמבר 2018 (IST)
באמת מזל שלגרמנים לא היה תקציב לזה. אלא שאם הם היו יכולים לחזות את העתיד, הם היו מקצצים תקציב בעניינים אחרים...
ולגבי פיתוח אחר של הערך, אתה מוזמן להציע גרסה משלך. 77.126.42.174 20:38, 24 בנובמבר 2018 (IST)
לפי הידוע לי אחת הבעיות בפרוייקט הפיזיקאי הנאצי היה שרבים מהפיזיקאים המחוננים שלהם היו יהודים ולכן לא יכלו להשתתף במיזם. Assafn שיחה 23:55, 10 ביולי 2019 (IDT)
תבנית:החלפת הידעת חמויישֶה - שיחה 16:10, 28 בינואר 2020 (IST)