Testwiki:ציטוט מומלץ/הוספת ציטוט יומי/ארכיון 18

מתוך testwiki
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

תבנית:ציטוט יומי/הוספת ציטוט יומי/ארכיון תבנית:ארכיון

אוסקר ווילד

תבנית:ציטוט דריה - שיחה 14:57, 9 באוקטובר 2015 (IDT)

  • בהתאם למדיניות, "יש לתת מקור אמין לציטוט." בברכה, גנדלף - 20:35, 10/10/15
נפסלה בהעדר מקור אמין דריה - שיחה 15:23, 26 בינואר 2016 (IST)

מקס נורדאו

תבנית:ציטוט יורם שורק - שיחה 18:25, 26 באוקטובר 2015 (IST)

אהבתי. אבל, אפשר לדעת מה הנימוק שהציג נורדאו לחסינות הרעיון הלאומי היהודי? אני מניח שהרעיון הוא להציג את עמדתו, לא להגחיך אותה, אבל כרגע המשפט האחרון נראה קטוע. בברכה, גנדלף - 22:12, 26/10/15
המשפט האחרון אינו קטוע, החסינות נובעת ישירות מהאופי הלאומי היהודי. נורדאו הוא בן תקופתו (סוף המאה ה19 ותחילת ה20), הוא האמין ב"טבע" לאומי כלומר באופי וכישורים המייחדים עמים משכניהם ושעצמאות מדינית אמורה לספק לאותן סגולות לאומיות את הסביבה הנוחה להן כדי להתממש ולהתפתח, הרעיון הלאומי בכלל מוצדק לפי נורדאו משום ש תבנית:ציטוטון . הציונים, בהתאם תבנית:ציטוטון. בטקסט המדובר הוא מתייחס לאותן "תכונות טבעיות" של היהודים שאמורות למנוע את סטיית הלאומיות היהודית מדרך המלך: תבנית:ציטוטון. במילים אחרות: הרעיון הלאומי היהודי מחוסן כי "אופיים הטבעי" של היהודים (שיתממש כשיהיו חופשיים מכפיה חיצונית) חסין מפגמים כאלו.יורם שורק - שיחה 19:31, 28 באוקטובר 2015 (IST)
הציטוט המסביר הרבה יותר מעניין (ואופייני) מזה שהוא נועד להסביר. עוזי ו. - שיחה 21:03, 28 באוקטובר 2015 (IST)
אכן. אני מכיר בכך שלא קראתי את הספר, אבל מתוך הציטטות נראה לי שכוונתו הייתה שמאות שנות עבדות וחוסר זכויות, יחד עם הכרת מעלותיהן הטובות של האומות שבקרבן חיו היהודים, מיתנו את הלאומיות היהודית ומגינים עליה (לפחות נכון ל-1902) מפני הפרזה. בברכה, גנדלף - 00:50, 29/10/15
לא נבחר דריה - שיחה 15:26, 26 בינואר 2016 (IST)

מקס נורדאו בגרסה אחרת

תבנית:ציטוטתבנית:ש בברכה, גנדלף - 00:50, 29/10/15

נבחר דריה - שיחה 15:28, 26 בינואר 2016 (IST)

שמעון התרסי

תבנית:ציטוט חיים סלע - שיחה 17:46, 13 בדצמבר 2015 (IST)

חסר מקור. זה תרגום? מה? ביקורת - שיחה 19:31, 13 בדצמבר 2015 (IST)
אני לא יודע של מי התרגום הזה. אפשר להשתמש בתרגום מהמהדורה החופשית ורשא 1885: "הארץ אשר שבנו לרשתה אחוזת אבותינו היא, ואין לאיש זר חלק ונחלה בתוכה. כי אויבינו שדדו נחלתנו ויאחזו בה באון ובעוול, ועתה כי הצליח ה' את דרכנו לקחנו את נחלת אבותינו וישבנו בה." בברכה, גנדלף - 21:29, 13/12/15
הציטוט לקוח מהערך ספר מקבים א. נראה לי שהמקור הוא התרגום המעודכן יותר המופיע בערך.

בין כך ובין כך, הציטוט הראשון יותר מוצלח לטעמי. חיים סלע - שיחה

הבעיה היא שתרגום חדש עשוי להיות מוגן בזכויות יוצרים, גם אם הוא מוצלח יותר. בין כך ובין כך הניקוד צריך להיות: מָשַלנו, ולא כפי שנכתב. ביקורת - שיחה 00:49, 16 בדצמבר 2015 (IST)
בבדיקה על מנת לוודא את עניין זכויות היוצרים. דריה - שיחה 15:33, 26 בינואר 2016 (IST)
בעזרתו האדיבה של חיים בדקנו וההצעה תקינה. נבחר דריה - שיחה 13:30, 3 בפברואר 2016 (IST)

אלוף בצלות ואלוף שום

תבנית:ציטוט

לא נבחר דריה - שיחה 15:36, 26 בינואר 2016 (IST)


כל הצרות שבעולם

תבנית:ציטוט

נבחר דריה - שיחה 15:37, 26 בינואר 2016 (IST)
נערכה בדיקת מקורות. דרור - שיחה 22:42, 9 בינואר 2020 (IST)

היהדות אינה זרה לי

תבנית:ציטוט

סליחה על הבורות, מה היא אמרתו הידועה של פובליוס אפר? אמא של גולן - שיחה 16:07, 27 בינואר 2016 (IST)
תבנית:א, אנושי הנני וכל אשר אנושי הנהו, אינו זר לי. בלטינית זה אותו דבר, רק להחליף את היהודי באנושי. ביקורת - שיחה 21:09, 13 בפברואר 2016 (IST)
ראי Q:פובליוס טרנטיוס אפר: שורה ראשונה. ביקורת - שיחה 21:44, 13 בפברואר 2016 (IST)
תודה, החכמתי. --אמא של גולן - שיחה 11:22, 14 בפברואר 2016 (IST)
לא נבחר דריה - שיחה 13:24, 15 בפברואר 2016 (IST)

אין מלך אשר הוא חזק בעצמו

תבנית:ציטוט

הטקסט הזה נמצא במכתב בארכיון מארי. דברי חוכמה שנכונים גם היום. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 14:23, 22 בינואר 2016 (IST)

  • תבנית:בעד. לגבי התרגום נדמה לי שזה אמור להיות "חזק לכשעצמו", או פשוט "חזק בעצמו". H. sapiens - שיחה 09:47, 27 בינואר 2016 (IST)
תודה על ההערה. תוקן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 12:44, 27 בינואר 2016 (IST)
Ovedc, כן, תסתכל בערך ימחד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 14:45, 27 בינואר 2016 (IST)
הכחלתי היום את ירים-לים הראשון. לגבי האחרים, איני בטוחה בכלל אם יש מספיק מידע לערך. יש ערכים על הממלכות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:52, 27 בינואר 2016 (IST)
נבחר דריה - שיחה 13:26, 15 בפברואר 2016 (IST)
מקור - בערך בוויקיפדיה דרור - שיחה 20:55, 10 באפריל 2021 (IDT)

אוסקר ווילד

תבנית:ציטוט

  • מתוך המחזה של אוסקר ווילד מניפתה של ליידי וינדמיר... דריה - שיחה 10:57, 27 בינואר 2016 (IST)
  • תבנית:בעד. ברשותך תבנית:א, שיפרתי את התרגום. בברכה, גנדלף - 18:46, 27/01/16 18:46, 27 בינואר 2016 (IST)
    • אני תרגמתי מהטקסט באנגלית, וגנדלף שיפר את התרגום. תודה רבה גנדלף. דריה - שיחה 19:18, 27 בינואר 2016 (IST)
      • מבחינת תרגום אני מציע לוותר על ה"זה" בתחילת המשפט. ההתנסחות הנפוצה בשפת דיבור "זה <שם תואר> ל<שם פועל>" הועתקה מאנגלית ולא נראית טוב במשפט עברי כתוב. H. sapiens - שיחה 11:43, 1 בפברואר 2016 (IST)
נבחר דריה - שיחה 13:27, 15 בפברואר 2016 (IST)

התוספתא על הכהונה הגדולה בימי בית שני

תבנית:ציטוט.

זאת זכותך כמובן, אבל רוב הציטוטים שאושרו, לא כוללים קישורים פנימיים בכלל בתוך הציטוט. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:19, 21 בפברואר 2016 (IST)
הבעיה היא הצגת קישור אדום בעמוד הראשי, או נכון לעכשיו, העלמת הקישור בשביל שלא יהיה אדום. לדברי תבנית:א זה מנוגד למדיניות. בברכה, גנדלף - 10:44, 22/02/16 10:44, 22 בפברואר 2016 (IST)
כמו שאמרתי ברוב הציטוטים אין קישורים פנימיים בכלל, אז גם הם מעלימים קישורים. גם בערכים מומלצים, לא לכל מושג יש קישור, חלקם אם היו הם קישורים אדומים. איני מכירה דף מדיניות מהסוג שייחסת לגילגמש. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 11:58, 22 בפברואר 2016 (IST)
אני לא זכור היכן זה כתוב, אבל אין להציג קישורים אדומים בעמוד הראשי. זה מקובל מזה שנים רבות (לפי דעתי משהו כמו עשור). גילגמש שיחה 18:29, 22 בפברואר 2016 (IST)
  • תבנית:נגד Tshuva - שיחה 07:43, 19 בפברואר 2016 (IST)
    אני כמעט ולא מציעה כאן, אבל מעניין לראות איך הטעם שלנו הפוך, כי כל הצעותיי לאחרונה זכו להתנגדותך ללא הסבר חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:15, 20 בפברואר 2016 (IST)
    "כל הצעותיי לאחרונה זכו להתנגדותך ללא הסבר"? - נראה לי שאת לוקחת דברים באופן לא מאוזן. ספציפית כאן (בניגוד גמור למרבית שאר מקומות) לא ציינתי. הסיבה לדעתי שזה לא מתאים כי ההקשר לא מובן לרבים וקל לקחת את הציטוט ולהוציאו מהקשרו בלי הסבר נאות. ניתן לדוגמא לסבור בטעות מהקישור שהוא מהווה ביקורת על ההנהגה הדתית של העם ככלל, ושכן בפועל אינה כוונת המצוטט.תבנית:שאפשר לראות גם למטה שאכן משתמשים ביקשו הסבר.תבנית:שבברכה, Tshuva - שיחה 15:18, 21 בפברואר 2016 (IST)

תבנית:א, הקישור לבית קתרוס לא מנותק לגמרי, הבית השרוף נקרא בית קתרוס כי חושבים שגרה בו משפחה מבית קתרוס. ביקורת - שיחה 20:25, 20 בפברואר 2016 (IST)

כן, אבל זה לא ערך על משפחת הכהונה, אלא ערך על אתר ארכאולוגי. באחרים מפנה לערך על המשפחה. האמת היא שההפניה הזאת שגויה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:28, 20 בפברואר 2016 (IST)
מה שאומר בעצם שהצבת הציטוט מדגישה את עובדת חסרונו של ערך על בית קתרוס. ביקורת - שיחה 20:32, 20 בפברואר 2016 (IST)
ביקורת, אתה צודק, כתבתי את הערכים על בית חנן ובית ביתוס, אז אולי בה לך להתלבש, על בית קתרוס? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 21:02, 20 בפברואר 2016 (IST)
תבנית:א, תוכלי בבקשה להסביר את העניין שבציטוט? אביעדוסשיחה 20:37, 20 בפברואר 2016 (IST)
אביעדוס, הציטוט מתייחס למשפחות כהונה גדולה, שנתפסות כקדושות, כשחושבים על המושג כהן גדול חושבים על איש מורם מעם בעל קדושה, וכאן התופסתא אומרת לנו מה התנאים חשבו על המשפחות האלה, שכל מטרתן הייתה לתפוס כוח, שיפרנס את המשפחה המורחבת שלהם, תוך שהם מנצלים את כוחם, להטיל פחד ואימה. בחלקו יש כאן דמיון למה שקורה היום עם כל מיני אנשים שמצליחים להגיע לתפקידים בכירים בפוליטיקה, ומחלקים הטבות למקורבים שלהם, ודואגים לאנשי שלומם, תוך פגיעה בציבור הרחב ובזכויותיו. זאת זווית ראיה מעניינת שנכתבה לפני זמן רב מאד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:55, 20 בפברואר 2016 (IST)
אוקיי. תודה. אביעדוסשיחה 20:58, 20 בפברואר 2016 (IST)

אגיב כאן רק לצורך תזכורת כי תייגו אותי: אין להציג קישורים אדומים בעמוד הראשי, עם זאת, קיומו של קישור אדום לא צריך להפריע להופעת הקטע בעמוד הראשי. במקרה זה פשוט משחירים אותו (מוחקים את הקישור) ובא לציון גואל. גילגמש שיחה 14:37, 23 בפברואר 2016 (IST)

ברור, לכן הקישור הוסר. תבנית:א אם טענתך הייתה טכנית, אתה יכול לשוב לתמוך בציטוט. אם אתה סבור שהעדר ערך על בית קתרוס מפריע לאיכות הקטע כציטוט נבחר, זה משהו שאני מזדהה אתו. הלוואי שהיה לי את הזמן ומקורות מתומצתים ובהירים לצורך כתיבת הערך החשוב הזה. ביקורת - שיחה 14:41, 23 בפברואר 2016 (IST)
קיבלתי את הבהרתו של גילגמש והחזרתי את הצבעת ה'בעד'. כמובן שהעדר הערך גורע, אבל זה עדיין ציטוט טוב ומקושר. בברכה, גנדלף - 03:12, 24/02/16
נבחר דריה - שיחה 08:54, 3 במרץ 2016 (IST)
נבדק - תקין (הוספתי ניקוד בהתאם למקורות) - אתר ספריא, אתר ישיבה דרור - שיחה 00:21, 7 באפריל 2021 (IDT)

אוסקר ויילד

תבנית:ציטוט

נבחר דריה - שיחה 08:55, 3 במרץ 2016 (IST)
נבדק. (מקור דרור - שיחה 01:14, 23 במרץ 2022 (IST)

צוואת שמשון

תבנית:ציטוט

סליחה, שמשון התנ"כי הוא דמות ספרותית מאוד מוכרת. הספר עצמו של ז'בוטינסקי גם מוכר. זה לא סיבה לפסול ציטוט, מה גם לדעתי שהעמוד הראשי תפקידו לחסוף מידע לציבור ולא רק להראות מידע שכולם מכירים. ולעצם ההצעה, אני תבנית:בעד בברכה אמא של גולן - שיחה 09:11, 24 בפברואר 2016 (IST)
שמשון הוא דמות תנכית מוכרת, וגם הספר אבל ההקשר של הציטוט הזה אינו מובן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:25, 24 בפברואר 2016 (IST)
לא נבחר דריה - שיחה 08:57, 3 במרץ 2016 (IST)

אין לגוף טוב משתיקה

תבנית:ציטוט.

נבחר כבר. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 22:49, 27 בפברואר 2016 (IST)

Uziel302, איך אפשר לבדוק האם ציטוט מסויים כבר נבחר? האם נמצאה רשימה אלפביתית מהציטוטים שנבחרו? אם לא, אולי אפשר לעשות רשימה כזאת? --Sije - שיחה 22:50, 2 במרץ 2016 (IST)
אתה רוצה - תעשה. כרגע אין. אני עושה חיפוש כשאני רואה ציטוט שסביר שהיה. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 22:58, 2 במרץ 2016 (IST)
נפסל דריה - שיחה 08:59, 3 במרץ 2016 (IST)

אין גבול לטיפשות

תבנית:ציטוט.

זה לא קיים כבר? אביעדוסשיחה 19:42, 22 בפברואר 2016 (IST)
יש על זה זכויות יוצרים. לא? ביקורת - שיחה 22:15, 22 בפברואר 2016 (IST)
צודק לא חישבתי את השנים טוב סליחה 95.86.121.57 18:25, 23 בפברואר 2016 (IST)
נפסל דריה - שיחה 08:59, 3 במרץ 2016 (IST)

תבנית:ציטוט.

למה נגד? ויקיפד200 - שיחה - בורא עולם הוא הכל! 14:22, 10 במרץ 2016 (IST)
למה בעד? אם אתייחס להסבר שכתבת למטה בתגובה לבן עדריאל, נראה לי טריוויאלי שאנשים חשובים אוכלים אוכל משובח יותר. זה כמו 'תבשיל העולה על שולחן מלכים', לעניין בישול נוכרי. בברכה, גנדלף - 02:02, 11/03/16
אולי המילה פוליטיקין?! ויקיפד200 - שיחה 16:55, 2 במרץ 2016 (IST)
  • תבנית:בעד --Sije - שיחה 22:44, 2 במרץ 2016 (IST)
  • סליחה על הבורות, אבל לא הצלחתי להבין מה הופך את המשפט הזה לציטוט יותר מכל משנה אחרת, מלבד הקישור הלשוני לפוליטיקאים. בן עדריאלשיחה • כ"ח באדר א' ה'תשע"ו 21:53, 7 במרץ 2016 (IST)
אולי זה שתמיד לאנשים החשובים יש אוכל "ברמה" יותר עד שכדי להמחיש במשנה אוכל טוב לתרומה אומרים מאכל פוליטיקאי ויקיפד200 - שיחה - בורא עולם הוא הכל! 17:12, 8 במרץ 2016 (IST)
כניסת המלה "פוליטיקין" לשפה העברית אולי מוקדמת במפתיע, אבל הצגת הציטוט מטעה. בכלל לא ברור שהמשנה רוצה "להמחיש" משהו; סביר יותר שהיא מוסרת עובדה בת הזמן. עוזי ו. - שיחה 14:37, 11 במרץ 2016 (IST)
לא התכוונתי לומר שהמשנה ממחישה משהו אלא כדי להסביר מהו אוכל טוב לתרומה אומרים מאכל פוליטיקאיויקיפד200 - שיחה - בורא עולם הוא הכל! 18:41, 13 במרץ 2016 (IST)
  • תבנית:נגד ללא פירוש לצד הציטוט הקורא לא יבין מה רוצים ממנו. עוד ציטוט בארמית בלי שום דבר מיוחד. ‏ MathKnight (שיחה) 21:28, 18 במרץ 2016 (IST)
דבר ראשון גנדלף הוסיף ביאור למילים הלא מובנות ודבר שני איזה ארמית יש כאן?! ויקיפד200 - שיחה - בורא עולם הוא הכל! 18:58, 20 במרץ 2016 (IST)
גם אני תבנית:נגד, ציטוט בעמוד ראשי אמור להיות חד וקולע בלי צורך במאמץ והסברים. ביקורת - שיחה 19:00, 20 במרץ 2016 (IST)
לא נבחר דריה - שיחה 17:00, 9 באפריל 2016 (IDT)

בעין-דור

תבנית:ציטוט

לא נבחר דריה - שיחה 17:01, 9 באפריל 2016 (IDT)

אברהם מאפו

תבנית:ציטוט מאפו נפטר ב-1867. הציטוט מצוטט באימגו כחלק מציטוט נרחב יותר. תומר - שיחה 13:33, 26 במרץ 2016 (IDT)

נבחר דריה - שיחה 17:02, 9 באפריל 2016 (IDT)
נבדק - תקין מקור - מאמר אברהם מאפו : חזון אהבת ציון, אתר 929, אתר מרכז בגין דרור - שיחה 00:41, 17 באפריל 2020 (IDT)

שתי גדות לירדן

תבנית:ציטוט ז'בוטינסקי נפטר ב-1940. תומר - שיחה 13:40, 26 במרץ 2016 (IDT)

נבחר דריה - שיחה 17:04, 9 באפריל 2016 (IDT)
נבדקפרוייקט בן יהודה, אתר שירונט, אתר זמרשת דרור - שיחה 21:36, 11 באפריל 2020 (IDT)

המאבק באיומים הגדולים ביותר של היישוב היהודי טרם הקמתו

תבנית:ציטוט

נבחר דריה - שיחה 17:07, 9 באפריל 2016 (IDT)


מלחמת העולם הרביעית

תבנית:ציטוט.

ציטוט זה משוייך לאלברט איינשטיין גם בויקיציטוט:[[2]]. איש רב פעלים - שיחה 17:57, 27 במרץ 2016 (IDT)
לא טענתי שהוא לא אמר משהו כזה (ראה בוויקיציטוט האנגלי לגבי הגירסאות), פשוט הוא לא המציא את זה. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 21:10, 27 במרץ 2016 (IDT)
אתה אכן צודק.אתקן ואציין את המקור של ציטוט זה.איש רב פעלים - שיחה 21:24, 27 במרץ 2016 (IDT)
בהחלט,שיניתי.תודה.איש רב פעלים - שיחה 18:09, 28 במרץ 2016 (IDT)
לאחר עדכון המקור אני תבנית:בעד בברכה אמא של גולן - שיחה 18:15, 28 במרץ 2016 (IDT)
נבחר דריה - שיחה 15:33, 14 באפריל 2016 (IDT)

כל העולם במה

תבנית:ציטוט

אם כבר,עדיף לדעתי להוסיף את כל הפסקה הרשומה בדף הערך,כך:

תבנית:ציטוט איש רב פעלים - שיחה 18:43, 28 במרץ 2016 (IDT)

* תבנית:בעד האם לשנות? ויקיפד200 - שיחה - בורא עולם הוא הכל! 18:55, 28 במרץ 2016 (IDT)
שיניתי עכשיו,תודה.איש רב פעלים - שיחה 19:03, 28 במרץ 2016 (IDT)
המקור הוא:תבנית:שAll the world's a stage, and all the men and women merely players: they have their exits and their entrances; and one man in his time plays many partsתבנית:ש כלומר השורה האחרונה צריכה להתרגם "ואדם אחד בזמנו משחק תפקידים רבים". H. sapiens - שיחה 16:25, 2 באפריל 2016 (IDT)
את תרגום זה לקחתי מהערך בויקיפדיה של המחזה כטוב בעיניכם,ולדעתי ההבדל בין המילה תפקידים לבין חלקים לא משנה או פוגע במיוחד במשפט או בהקשרו. איש רב פעלים - שיחה 17:49, 03 באפריל 2016 (IDT)
* תבנית:בעדOvedcשיחהאמצו ערך יתום! 07:53, 3 באפריל 2016 (IDT)
לא נבחר דריה - שיחה 15:35, 14 באפריל 2016 (IDT)

אני מאמין

תבנית:ציטוט

ציטוט זה נפסל שם בגלל התרגום ולא בגלל המקור (ואין בעיה בתרגום עובדה יש צילום מדף הסידור) ואפשר לכתוב כמו Sije שהמחבר אנונימי והופיע בסידור קראקא ויקיפד200 - שיחה - בורא עולם הוא הכל! 18:26, 12 באפריל 2016 (IDT)
אני עדיין מתנגד. ציטוט אנונימי שלא ידוע מקורו, גם אם הוא קדום, לא ממש מתאים לקריטריונים של הפינה. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 23:38, 13 באפריל 2016 (IDT)
לא נבחר דריה - שיחה 15:36, 14 באפריל 2016 (IDT)

פני הדור כפני הכלב

תבנית:ציטוט

יש למשפט זה כמה הסברים:לתיאור דור חוטא ורשע,שמנהיגי העם לא מבצעים את תפקידם (הולכים כמו כלב:לפני בעליהם,אך מסתכלים אחורה),או שימוש ציני אודות אנשים אשר אינם מוכנים להסתגל לנורמות חדשות,ומעדיפים את שהיה בעבר.באשר לקישור,השתמשתי באותו קישור מויקימילון שרשמתי קודם לכן:[4] איש רב פעלים - שיחה 20:20, 30 במרץ 2016 (IDT)
אבל המשפט בפני עצמו חסר הקשר ויקיפד200 - שיחה - בורא עולם הוא הכל! 10:19, 1 באפריל 2016 (IDT)
אוסיף עכשיו.איש רב פעלים - שיחה 12:41, 1 באפריל 2016 (IDT)
ברשותכם, ניקדתי ופיסקתי את הפסוק מספר מיכה, כמו כן, הבאתי את המקור. - ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 07:58, 3 באפריל 2016 (IDT)
זה גם ממיכה אבל לא רק זה מופיע במשנה ואין קשר לזה שזה מופיע גם במיכה ויקיפד200 - שיחה - בורא עולם הוא הכל! 14:00, 17 באפריל 2016 (IDT)
הורדתי את הניקוד ויקיפד200 - שיחה - בורא עולם הוא הכל! 14:00, 17 באפריל 2016 (IDT)
נבחר דריה - שיחה 13:21, 18 באפריל 2016 (IDT)


בצלאל

תבנית:ציטוט בוריס שץ נפטר ב-1932. מקור: [5]. תומר - שיחה 15:11, 1 באפריל 2016 (IDT)

נבחר דריה - שיחה 13:21, 18 באפריל 2016 (IDT)
נבדק - תקין דרור - שיחה 19:23, 21 במאי 2020 (IDT)

תבנית:ציטוט

  • E = mc2 היא ציטוט יומי
  • מתוך הערך עליה: "זהות אוילר נחשבת בעיני רבים כזהות יוצאת דופן בשל יופיה המתמטי, הנובע מהפעולות הבסיסיות שהיא משלבת בתוכה (חיבור, כפל והעלאה בחזקה) ומהקבועים המתמטיים הבסיסיים שהיא מקשרת ביניהם"
  • אפשר לקשר לערכים העוסקים בזהות, בנוסחת אוילר (מקרה כללי של הזהות), בלאונרד אוילר ואולי גם לערכים של הקבועים והפעולות המופיעים בזהות.

תבנית:ש

אם כן,אני תבנית:בעד. איש רב פעלים - שיחה 17:09, 11 באפריל 2016 (IDT)
  • תבנית:בעד Corvus-TAU - שיחה 16:45, 11 באפריל 2016 (IDT)
  • תבנית:בעד אמא של גולן - שיחה 11:42, 13 באפריל 2016 (IDT)
  • תבנית:בעד - אבל אוילר לא היה צריך להוכיח שהזהות היא מקרה פרטי של הנוסחה שלו, כי ההוכחה לכך אלמנטרית. שיניתי את הניסוח והוספתי קישור. בברכה, גנדלף - 02:58, 14/04/16
    תבנית:תגובה להניסוח המקורי היה שאוילר הוכיח את הזהות כמקרה פרטי של הנוסחה, והכוונה הייתה שהוא הוכיח את הנוסחה ואגב כך הוכיח גם את הזהות. הניסוח "זהות אוילר, מקרה פרטי הוכחה של נוסחה בתחום האנליזה המרוכבת שפיתח המתמטיקאי לאונרד אוילר." בעייתי בעיניי, משום שהוא קובע כי הזהות היא מקרה פרטי אבל לא אומר של מה, משתמע ממנו שהזהות היא למעשה הוכחה של הנוסחה (ששמה אינו מוזכר בפירוש אלא בקישור), וקובע שאוילר פיתח את הנוסחה, אך לא אומר מי הוכיח אותה (אולי המילה הוכחה במשפט היא פליטת מקלדת?). בקיצור אני מעדיף את הניסוח המקורי. Amitayzl - שיחה 17:22, 14 באפריל 2016 (IDT)
    בהחלט תקלדה, שיצרה תוצאה שגויה תחבירית. תודה על ההערה ותיקנתי. עכשיו בסדר? ואגב, בעקבות הביטול הזה[6] של עריכה שביצעתי, אולי צריך לציין גם כאן שאויילר היה מתמטיקאי דגול, שאם לא כן נמצאנו מחריבים את העמוד הראשי.תבנית:תמיהה בברכה, גנדלף - 18:01, 14/04/16
    זה ניסוח סביר אם כי אני עדיין מעדיף את המקורי אבל לא משנה. הוספתי קישור להוכחה. Amitayzl - שיחה 18:36, 14 באפריל 2016 (IDT)
נבחר דריה - שיחה 13:21, 18 באפריל 2016 (IDT)
תקין המשווה היפה ביותר במתמטיקה באתר אוניברסיטת קרנגי וגם כאן דרור - שיחה 19:27, 21 במאי 2020 (IDT)

זה לא נגמר עד שזה נגמר

תבנית:ציטוט

אני סבור שאין בעיית זכויות יוצרים,וזאת עפ"י החוקים האמריקאיים בנושא [[7]],ולפיהם הציטוט הוא בידי הציבור (כיוון שמקורו מלפני ה-1 במרץ 1989,ולא ראיתי סימון כלשהו של זכויות יוצרים אודותיו).אך למרות זאת, בהחלט ייתכן ואני טועה,ובמקרה כזה אסיר את ציטוט זה שהוספתי. איש רב פעלים - שיחה 17:02, 11 באפריל 2016 (IDT)
  • לא נבחר כבר? (או נפסל אני כבר לא זוכר...) ויקיפד200 - שיחה - בורא עולם הוא הכל! 22:36, 11 באפריל 2016 (IDT)
בדקתי,ומסתבר שהוא אכן הוצע בעבר ונבחר.אני אוריד את הציטוט.איש רב פעלים - שיחה 23:17, 11 באפריל 2016 (IDT)
כבר נבחר דריה - שיחה 13:25, 18 באפריל 2016 (IDT)

אני חושב משמע אני קיים

תבנית:ציטוט

הרעיון בציטוטים יומיים הוא לקשר לכמה שיותר ערכים,ובקישור של כל הציטוט מקשרים לפחות ערכים .סיבה נוספת היא גם שכך ניתן לקשר לערכים שאינם מתקשרים באופן ישיר לציטוט,כמו חשיבה ואקזיסנציאליזם,שייתכן שללא קישורם,היו משתמשים אשר לא היו קוראים אותם כלל. איש רב פעלים - שיחה 13:42, 13 באפריל 2016 (IDT)
כבר נבחר דריה - שיחה 13:23, 18 באפריל 2016 (IDT)

השמיים הם הגבול

תבנית:ציטוט

תיקנתי,תודה על הרעיון. איש רב פעלים - שיחה 16:29, 11 באפריל 2016 (IDT)
קישור כזה לא מתאים לדעתי (דרך אגב,תיקנתי את הקישורים בהודעה שלך).כמו כן,ראוי לציין שבדף הפירושונים של מידה אין הקשר ליהדות (ורק אזכור של מידה בפילוסופיה). איש רב פעלים - שיחה 17:05, 11 באפריל 2016 (IDT)
הקישורים בהודעה שלי היו תקינים :-) (לא התכוונתי לקשר לדף פירושונים). אני לא מומחה ביהדות (או בפילוסופיה), אבל נדמה לי שעשוי להיות מקום לערך מידה (יהדות) או מידה (הלכה), פשוט כי שמעתי את המונח לא מעט בהקשרים הלכתיים, ולכן אני מניח שיש לו משמעות הלכתית. Amitayzl - שיחה 17:20, 11 באפריל 2016 (IDT)
דרך אגב, מה שמשך אותי בציטוט הזה הוא בעיקר העובדה שהסיפא שלו היא המוטו של חיל האוויר הישראלי. אולי אפשר למצוא דרך לשלב את זה בציטוט? Amitayzl - שיחה 17:24, 11 באפריל 2016 (IDT)
בסדר גמור,אז אם כן,איני מסכים איתך לגבי הקישור לתחום היהדות או הפילוסופיה.לגבי כך שהסיפא היא המוטו של חיל האוויר הישראלי,אני בהחלט מודע לכך (ולמעשה,בהתחלה הוספתי כציטוט את הסיפא בלבד כמוטו של חיל האוויר).אני בהחלט אשלב את עובדה זו (דבר שיוסיף קישור גם לחיל האוויר הישראלי,וככל שציטוט מקשר ליותר ערכים,הרי זה משובח).תודה על הרעיון.איש רב פעלים - שיחה 17:45, 11 באפריל 2016 (IDT)
ציטוט זה מצוין כמוטו של חיל האוויר בדף של חיל האוויר בויקיציטוט:[[8]],ולכן ראוי לציין זאת. איש רב פעלים - שיחה 07:23, 14 באפריל 2016 (IDT)
בעקבות דיונים שהיו על הנושא לפני כמה שנים, נהלי המיזם קובעים במפורש: "יש לתת מקור אמין לציטוט." ויקיציטוט, כשאר מיזמי הקרן, אינו מקור, ולאחר שמלכתחילה יחסת את הציטוט למסכת אבות[9] מן הראוי שתזהר גם בצוננין. הצגת מקור אמין, כמו הנוהל האוסר הפרת זכויות יוצרים, הוא תנאי סף שאינו תלוי בהצבעה, ואני מקווה שאחראית המיזם לא תאפשר חריגה ממנו. בנוסף, יש לשים לב שהתמיכה לה זכה הציטוט הייתה על רקע הצגתו, בניגוד לאמת, כציטוט מפרק רביעי במסכת אבות. בברכה, גנדלף - 09:58, 14/04/16
אתה אכן צודק.בעת הצגת ציטוט זה כלקוח ממסכת אבות פרק ד' השתמשתי במקור שאינו אמין (אך בד בבד גם ראיתי כי הסיפא של הציטוט הראשוני הינה המוטו של חיל האוויר,אך גם בקביעתי זאת הסתמכתי על מקור שאינו אמין-ויקיציטוט),ולאחר מכן,כשהתחוור לי כי טעיתי, השארתי את הסיפא בלבד כציטוט.חשוב לי להבהיר כי כוונתי כלל לא הייתה להטעות משתמשים אחרים,וכי טעות זו נעשתה בתום לב (אני מקפיד על כתיבת מידע נכון ואמין,ולהבא אקפיד אף יותר על כך). איש רב פעלים - שיחה 10:31, 14 באפריל 2016 (IDT)
לא טענתי חלילה שהתכוונת להטעות. אבל דף שכל אחד יכול לערוך אינו "מקור אמין". חוץ מזה, אם היה מדובר במוטו של חיל האוויר, החיפוש שלו בגוגל לא היה מחזיר דף שנראה ככה. בברכה, גנדלף - 10:37, 14/04/16
עצם העובדה שישנו שימוש רב בציטוט זה בהקשרים שונים מזה הנטען כאן אינה שוללת או אמורה לשלול את היותו המוטו של חיל האוויר,ואינה קשורה לכך כלל.איש רב פעלים - שיחה 10:46, 14 באפריל 2016 (IDT)
לא, אין שימוש רב, והשימוש הקיים לא קשור דווקא לחיל האוויר. בברכה, גנדלף - 10:58, 14/04/16
אני בהחלט טענתי שהשימוש הקיים לא קשור דווקא לחיל האוויר.דבר נוסף-נוכחתי לדעת שציטוט זה,ביחס לציטוטים רבים אחרים,מובא לציטוט ע"י די הרבה אישים וארגונים (זאת גם ניתן לראות גם בעמודים הבאים בקישור ששלחת),ומכאן טענתי על שימוש רב בציטוט זה.כמו כן, אני סבור כי מידת השימוש בציטוט אינה רלוונטית לבחירתו כציטוט היומי בויקיפדיה,וכתוצאה מכך העיסוק בכך מיותר לטעמי.איש רב פעלים - שיחה 11:21, 14 באפריל 2016 (IDT)
אתה הוא שטענת שיש שימוש רב באמרה (טענה עליה חלקתי). לענייננו אני בסה"כ טענתי שלא הוצג מקור לכך שהיא המוטו של חיל האוויר, ושכפי הנראה היא אכן אינה המוטו של חיל האוויר. בברכה, גנדלף - 12:01, 14/04/16
אכן,ואני עדיין עומד מאחורי טענה זו,לא חזרתי בי מכך,וקודם לכן גם ציינתי מדוע טענתי זאת.רק הוספתי כי העיסוק בתוצאות החיפוש בגוגל של ציטוט זה מיותר. לגבי המקור,הצגתי מקור (שאינו מהימן-קישור מויקיציטוט).אחפש מקור מהימן יותר עבור ציטוט זה,ואם אמצא,אוסיף אותו. איש רב פעלים - שיחה 12:10, 14 באפריל 2016 (IDT)
הדיון מושעה. איש רב פעלים תודה על הצעת הציטוט. אשמח אם תוכל לאתר את המקור של הציטוט כפי שאמרת שתנסה. אחרי שתמצא את המקור אחזיר את הציטוט לדף הדיונים. דריה - שיחה 17:29, 25 באפריל 2016 (IDT)

חוק התנועה השני של ניוטון

תבנית:ציטוט

אני בהחלט אוסיף זאת איש רב פעלים - שיחה 11:01, 14 באפריל 2016 (IDT)
"האות f מסמלת כוח"? עוזי ו. - שיחה 12:45, 14 באפריל 2016 (IDT)
משתמש:עוזי ו., עכשיו טוב יותר? Amitayzl - שיחה 17:50, 14 באפריל 2016 (IDT)
בהרבה. עוזי ו. - שיחה 21:24, 14 באפריל 2016 (IDT)
  • תבנית:בעד --Amitayzl - שיחה 17:52, 14 באפריל 2016 (IDT)
  • סיגמה מסמלת סכום וקטורי? לפי מה שידוע לי היא פשוט מציינת סכום. (עיין ערך סכום#סימון) זאב קטן - שיחה 21:50, 14 באפריל 2016 (IDT)
    סיגמא אכן מסמלת סכום, ולאו דווקא וקטורי. בהקשר הזה היא מסמלת ספציפית סכום וקטורי. Amitayzl - שיחה 21:56, 14 באפריל 2016 (IDT)
    אם זה ככה אולי כדי לשנות את הניסוח כדי שלא יהיה מטעה. זאב קטן - שיחה 22:40, 14 באפריל 2016 (IDT)
    אני לא חושב שהניסוח הנוכחי מטעה. בנוסחה הזו הסיגמא אכן מסמלת סכום וקטורי, ואין בכך כדי לשלול משמעויות נוספות שלה (m למשל מסמן בהקשרים אחרים שיפוע, או עיצור).לדעתי, צריך לציין את הפירוש המדויק ביותר עבור הנוסחה הספציפית שלפנינו. אם לא נציין שזה סכום וקטורי עלולים לחשוב שזה סכום סקלרי. Amitayzl - שיחה 22:48, 14 באפריל 2016 (IDT)
    הניסוח הנוכחי לא מטעה לדעתי ,אך אולי עדיף לציין בכל מקרה שכל הסימונים תקפים רק לנוסחה זו (כלומר לרשום: בנוסחה זו האות F מייצגת כוח הפועל על הגוף, m את מסת הגוף...)? איש רב פעלים - שיחה 08:12, 15 באפריל 2016 (IDT)
    נראה לי שמובן מאליו שהכוונה לנוסחה זו ולא לכל הנוסחאות בעולם באופן כללי. בכל זאת, תבנית:בוצע Amitayzl - שיחה 16:14, 15 באפריל 2016 (IDT)
  • תבנית:בעד בן עדריאלשיחה • י"א בניסן ה'תשע"ו 20:44, 18 באפריל 2016 (IDT)
הציטוט נבחר דריה - שיחה 17:32, 25 באפריל 2016 (IDT)

על כנפי נשרים

תבנית:ציטוט

נבחר דריה - שיחה 14:30, 10 במאי 2016 (IDT)


ציטוט לל"ג בעומר

תבנית:ציטוט

נבחר דריה - שיחה 14:30, 10 במאי 2016 (IDT)
נבדק אתר ספריה דרור - שיחה 21:33, 11 באפריל 2020 (IDT)

הגם אתה, ברוטוס?

תבנית:ציטוט

היו בעבר כמה וכמה נסיונות לכתוב את הערך הזה,אך בסוף הערך הועבר לויקיציטוט.אולי אפשר לקשר לויקיציטוט? איש רב פעלים - שיחה 20:44, 2 במאי 2016 (IDT)
מסכים.איש רב פעלים - שיחה 15:59, 4 במאי 2016 (IDT)
נבחר דריה - שיחה 14:30, 10 במאי 2016 (IDT)

ספירת העומר

תבנית:ציטוט

נבחר דריה - שיחה 15:52, 22 במאי 2016 (IDT)
נבדק - תקין - מקור - מקראות גדולות דרור - שיחה 21:04, 11 במאי 2020 (IDT)

עוד ציטוט עבור ספירת העומר

תבנית:ציטוט

נבחר דריה - שיחה 15:52, 22 במאי 2016 (IDT)
נבדק - תקין מקור - מקראות גדולות, מקור - מקראות גדולות דרור - שיחה 20:40, 11 במאי 2020 (IDT)

עישון

לכבוד ה 31 במאי - יום ללא עישון הבינלאומי תבנית:ציטוט

יש מראה מקום מדויק יותר או תימוכין (שלא מוויקיציטוט)? Amitayzl - שיחה 20:19, 12 במאי 2016 (IDT)
חיפוש גוגל כל התוצאות מראות על ביאליק ♦ ‏Meni yuzevich‏ ♦ בית חב"ד לכולם ♦ ה' באייר ה'תשע"ו 22:34, 12 במאי 2016 (IDT)
הציטוט מופיע בספרו של בנימין גלי "המילים שבחיינו" (הוצאת דביר 1988) עמוד 216 וכן בספר "איזו מדינה" של יורם טהרלב, מרדכי נאור, יורם רותם (הוצאת משרד הביטחון, 2007) עמוד 178. כדרכם של ציטוטים מאמירה בעל פה הנוסח המדוייק משתנה ממקור למקור.יורם שורק - שיחה 23:04, 12 במאי 2016 (IDT)
יורם שורק, אתה יכול להוסיף את ההקשר שבו נאמרו הדברים? Amitayzl - שיחה 14:30, 15 במאי 2016 (IDT)
אין לי בעייה שתייחס את זה אלי... ♦ ‏Meni yuzevich‏ ♦ בית חב"ד לכולם ♦ ה' באייר ה'תשע"ו 23:20, 12 במאי 2016 (IDT)
נבחר דריה - שיחה 15:52, 22 במאי 2016 (IDT)