Testwiki:רשימת מועמדים למחיקה/קטגוריה:ספורטאים להט"בים
ההצבעה בוטלה ותוצאותיה נהפכו בהתאם לויקיפדיה: פרשת בובות קש 2011. עידו • שיחה 23:07, 18 במרץ 2011 (IST) תבנית:ארכיון <קטגוריה:ספורטאים להט"בים
- תאריך תחילת ההצבעה: 22:48, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- תאריך סיום ההצבעה: 22:47, 9 באוקטובר 2010 (IDT)
דיון
דיונים קודמים על הקטגוריה
דיון נוכחי
הקטגוריה הזאת מיותרת. התקיים דיון חשיבות ועלו בו טענות שונות ומשונות. אחת מהן היא: המשמעות של "להיות ספורטאי הומו (או לסבית)" בעולם המערבי. (ציטוט חלקי). ויקיפדיה היא לא כלי לקידום אוכלוסיה זו או אחרת. יתרה מכך, אני סבור שאין מקום לקטגוריות מהסוג הזה. גילגמש • שיחה 22:48, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- טיעונים נוספים שהועלו שם בעד הקטגוריה - "לפי ההיגיון הזה צריך גם למחוק את כל הקטגוריות בקטגוריה:ספורטאים לפי מדינה" ,
- וכן נשאלה השאלה - "מה ההבדל באמת בין קטגוריה:ספורטאים יהודים לקטגוריה:ספורטאים להט"בים".
- ועל כך תגבותי - להטבים אינם לאום או עם ושאר קבוצות הנמצאות על הסקלה הזאת, המקבילה של ספוראים יהודים היא ספורטאים גרמניים או סינים וכד'. מה המקבילה של להטבים להם יש קט' משנה לפי מקצוע ? המקבילה של להטבים בהקשר זה תקנו אותי אם אני טועה זה עניין מגדרי כמו נשים או גברים, ודומני שעד כה לא עשו חלוקה של קט' ע"פ ההבדל המגדרי מי-נהר - שיחה 22:56, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- אנשים שמחפשים מידע על יהודים בספורט, יחפשו קטגוריה של ספורטאים יהודים. ואנשים שמחפשים גאים בספורט (ואנשים בדיונים למטה הראו לא מעט דוגמאות למקרים בהם יחפשו חיתוך כזה) יעיינו בקטגוריה זו. אני לא מוצא הבדל.
- ועל כך תגבותי - להטבים אינם לאום או עם ושאר קבוצות הנמצאות על הסקלה הזאת, המקבילה של ספוראים יהודים היא ספורטאים גרמניים או סינים וכד'. מה המקבילה של להטבים להם יש קט' משנה לפי מקצוע ? המקבילה של להטבים בהקשר זה תקנו אותי אם אני טועה זה עניין מגדרי כמו נשים או גברים, ודומני שעד כה לא עשו חלוקה של קט' ע"פ ההבדל המגדרי מי-נהר - שיחה 22:56, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- גילגמש היקר, מדוע אזכור של אוכלוסיה הוא מבחינתך כלי לקידום שלה? נשמע כאילו אתה רודף קונספירציות..
מדוע הקטגוריה לא מתאימה
- א. בויקיפדיה בדרך כלל לא עושים חלוקות מגדריות למרות שברור הייחוד והעניין שיש בכך ולכן ק"ו שאין לעשות במקרה הנידון. דוגמאות לכך ראו בשיחות הקטגוריות שנמחקו- שיחת קטגוריה:נשים צלמות ו-שיחת קטגוריה:נשים בתנ"ך ו-שיחת קטגוריה:נשים ביהדות.
- ב. בקטגוריית העל של להט"ב אין חלוקה לתתי קטגוריות לפי מקצועות. האם מעתה ייפתחו קטגוריות כאלה למקצועות נוספים ?
- למשל האם ייפתחו בהתאמה בכל מרחב הקטגוריות, קטגוריות כגון קטגוריה:אקדמאים להט"בים ?
- ג. ההתמודדות של להטבים בכלל או בנושאים ספציפיים היא עניין לערך בפני עצמו ולא הצדקה לבידול קטגורי. ישנם מכנים משותפים רבים היוצרים קבוצות בעלות מאפייני התמודדות שע"פ עקרון כזה היו מצדיקות בידול קטגורי בספורט תחרותי או נושאים אחרים. א"כ ייפתחו גם קטגוריות כגון: קטגוריה:ספורטאים:דתיים, קטגוריה:ספורטאים:צמחוניים, קטגוריה:ספורטאים:נוירוטים, קטגוריה:ספורטאים:בעלי OCD... כל אלה מכובדים לא פחות ומתקיים בהם עניין וייחוד הן תרבותי פזיולוגי ועוד... כך שאין לדבר סוף.
- ד.כשם שההשוואה של להטבים ללאום או מדינה אינה שקולה וסבירה, הרי שהם מוזכרים מצד ההקשר הקהילתי או קבוצתי-חברתי כך שמדובר בצורך פרטי ולא בעניין מידעני. זאת אומרת שכשם שישנן קהילות וקבוצות חברתיות שונות בעלי מאפיינים המגדירים אותם ככאלה כלפי החברה ובהתאם להתייחסות אליהם אך אין מציינים אותם בשלד המבנה הקטגורי הבסיסי. כאמור בסעיף א', אפילו החלוקה של גברים ונשים לא נמצאת אוטומאטית ברוב הקטגוריות. לכן אם יש עניין ללהראות תופעה או היבטים הקשורים לקשר בין להט"ב וספורט תחרותי או סלבס הרי שניתן לכתוב זאת כ-ערך ולהביא בו דוגמאות מקורות ופרשנויות. כמו כן הוצע הפתרון של לכתוב קט' בשם קטגוריה:להט"בים: ידוענים במקום. מי-נהר - שיחה 23:18, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- לגבי טיעון ב', נכון, גם אין קטגוריה קטגוריה: אקדמאים יהודים. לגבי טיעון ד', נכון גם אין קטגוריה קטגוריה:יהודים: ידוענים, מה שמוכיח שהדוגמאות אינן רלוונטיות והקטגוריה הנ"ל נחוצה ולא זקוקה לתחליפים כלשהם. BASWIM - שיחה 09:34, 3 באוקטובר 2010 (IST)
הוספת קטגוריות משנה של להט"ב בקטגוריות המסווגות לפי מקצוע
(מועתק מדף ההצבעה כי זה כבר דיון ואין מקומו אלא בתחילת דף ההצבעה). מי-נהר - שיחה 23:35, 3 באוקטובר 2010 (IST)
אני רק רוצה להדגיש שנראה לי שאין שום כוונה לפתוח קטגוריות של להט"ב לפי מקצוע. eman • שיחה • ♥ 22:06, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- לפחות 2 ויקיפדים כאן כתבו שיש כוונה לפתוח קטגוריות רבות כאלה, ולא הבנתי מדוע לשיטתך לא צריך באותה מידה להתייחס לזמרים אמנים ושאר ידוענים אחרים? האם להתמודדות שלהם אין רלוונטיות ? חשיפתם ודרכם אינה משפיעה ומהווה נושא בעל עניין ? האמנם אתה עומד מאחורי הדגשתך דלעיל ? מי-נהר - שיחה 22:17, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- איפה ראית דבר כזה? אני לא ראיתי. אנא הפנה אותי. eman • שיחה • ♥ 22:23, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- זוהי עמדתם של BASWIM ושל -Ttul007 בתגובתם לסעיף ב שלי (Ttul007 אמור לשחזר את דבריו מאחר והכניס אותם באמצע דברי במקום בתגובה משלו). מי-נהר - שיחה 22:32, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- זה לא מה שכתבתי. על טענתך שבויקיפדיה לא אין קטגוריות מגדריות(א), כתבתי:
- (זאת למרות שהערך קיים כבר בויקיפדיה בכמה שפות, ואף מקיף עשרות רבות של ערכים)
- ועל שאלתך הסרקסטית, האם תפתח גם קטגוריה של להטבים אקדמאים, הגבתי:
- (שאלה מרתקת, יתכן וכן אם תהיה סיבה מספקת לכך כמו בקטגוריה זו)
- Ttul007 - שיחה 22:56, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- זוהי עמדתם של BASWIM ושל -Ttul007 בתגובתם לסעיף ב שלי (Ttul007 אמור לשחזר את דבריו מאחר והכניס אותם באמצע דברי במקום בתגובה משלו). מי-נהר - שיחה 22:32, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אין כאן שום סרקזם זאת דוגמא לפישוט המקרים של בידול לפי מקצוע כמו ב-קטגוריה:יהודים לפי מקצוע, זאת למעשה השאלה הראשונה שעמדה ועומדת על השולחן ואינכם לוקחים אחריות ועונים עליה. זאת השאלה איתה נפתח הליך הבהרת החשיבות תוך בקשה להבהיר את העקרון הקטגורי לפיו פועלים בויקיפדיה, במטרה לשמור על עקביות וענייניות. מי-נהר - שיחה 23:12, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- איפה ראית דבר כזה? אני לא ראיתי. אנא הפנה אותי. eman • שיחה • ♥ 22:23, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- לפחות 2 ויקיפדים כאן כתבו שיש כוונה לפתוח קטגוריות רבות כאלה, ולא הבנתי מדוע לשיטתך לא צריך באותה מידה להתייחס לזמרים אמנים ושאר ידוענים אחרים? האם להתמודדות שלהם אין רלוונטיות ? חשיפתם ודרכם אינה משפיעה ומהווה נושא בעל עניין ? האמנם אתה עומד מאחורי הדגשתך דלעיל ? מי-נהר - שיחה 22:17, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- ול-eman כיצד אתה מבין אתה עמדת הויקיפדים שטוענים שהסיבה להצדקת קיומה של הקט' היא מאותה סיבה שיש קטגוריה:יהודים לפי מקצוע? מי-נהר - שיחה 23:21, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- ובחזרה אליך - Ttul007 , מה שציינת בסעיף א נכון גם בסעיף ב' באנגלית ועוד 7 שפות כך שאם זו לא עמדתך מה היא אם כן עמדתך לגבי סעיף ב ?
- מי-נהר, אני התכוונתי בדיוק להיפך ממה שאתה כתבת. נתת דוגמאות לקטגוריות הזויות ולכן קיבלת דוגמאות לקטגוריות הזויות גם כן. קטגוריה ספורטאים להט"בים עושה התאמה בין שתי קטגוריות קיימות ועוזרת בחיפוש בעייתי וקשה. קטגוריה של ספורטאים להט"בים לא ממציאה ולא מחדשת דבר, הידע כבר מצוי. זה כמו חיפוש מחט בערמת שחת. BASWIM - שיחה 23:23, 3 באוקטובר 2010 (IST)
אני מודה לך על הבהרתך לגבי סעיף ב, אם כך הבנתי אותך לא נכון טוב שיש דיון, לא חשבתי שאתה חושב שהדוגמאות שהבאתי הזויות בהקשר הנידון. האם תרצה לדון על הקטגוריות שהבאתי כדי לבחון מה הזוי ומה שקול ולהגדיר מה אמת המידה הפועלת כאן ? מי-נהר - שיחה 23:39, 3 באוקטובר 2010 (IST)
חשיבות הקטגוריה
תפקידן של הקטגוריות לעזור בניווט בויקיפדיה, במידה והקורא רוצה לחפש להט"בים שהם ספורטאים מבין כל הספורטאים וישנם אלפים רבים ולא תהיה קטגוריה תהליך האיתור יהי ארוך, מסובך ומיותר. במידה והקורא רוצה לחפש מבין אלפי הלהטבי"ם כאלו שהם ספורטאים, שוב תהליך יהיה בלתי נסבל. קטגוריות נפרדות של ספורטאים ושל להט"בים כבר קיימות, השילוב בינהם בנוסף לקטע המהותי הוא טכני והגיוני.
אגב, ביטול הקטגוריה לא יבטל ולא ימחק את העובדה שישנם ספורטאים להט"בים.
הסבר הקטגוריה בשפה האנגלית
This category is of interest to WikiProject LGBT studies, which tries to ensure comprehensive and factual coverage of all LGBT-related issues on Wikipedia. For more information, or to get involved, please visit the project page or visit the project's talk page.
ובתרגום חופשי: קטגוריה זו היא חלק מפרוייקט לימודי להט"ב, המנסה להבטיח כיסוי עובדתי ומקיף של כל הנושאים קשורי-להט"ב בויקיפדיה. ליותד מידע, או אם ברצונכם להיות מעורבים, בקרו בדף הפרויקט או בעמוד השיחה שלו.
אגב, הקטגוריה שם עוד יותר מקיפה ומחולקת לתתי קטגוריות נוספות. ואני שואל, מה שונה בויקיפדיה העברית? האם היא קדושה יותר? Ttul007 - שיחה 21:45, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- כן. הרף פה יותר גבוה מבאנגלית לגבי חשיבות. ישרון - איך אני נוהג? 21:49, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- לא הייתי מודע לכך. אפשר סימוכין? Ttul007 - שיחה 22:46, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אין לי כח לחפש, אבל אם תחטט בעבר בטח תמצא משהו, בכל מקרה זה לא טיעון - מה שקורה בוויקיפדיות אחרות. (אם חשובה לך דוגמה אז ראה את התגובות בויקיפדיה:כיכר העיר#ויקיצרפתית חוגגת מיליון ערכים.) ישרון - איך אני נוהג? 00:25, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- לא הייתי מודע לכך. אפשר סימוכין? Ttul007 - שיחה 22:46, 3 באוקטובר 2010 (IST)
מדוע יש צורך לחפש ספורטאים להט"בים?
- א. ספורטאים מהווים מודל בחברה.
- ב. למידה והבנה של תהליך היציאה מהארון שאייקונים אלו עברו, הקטגוריה תאפשר לקוראים להתבונן בתהליכים אלו בקלות ובבהירות.
- ג. חוזקה וחולשה ביציאה מהארון של ספורטאים, ביחס לחברה.
מה הבדל בין ספורטאים להט"בים לספורטאים יהודים?
זהו שאין הבדל. זוהי זהות וגם זוהי זהות, אחת דתית ואחת מגדרית. לשניהם יש את האולימפיאדה שלהם: מכביה, והמשחקים הגאים, לשניהם אופי מאוד מיוחד ויחודי, ולשניהם התחרות וההצלחה חשובים ביותר. BASWIM - שיחה 00:37, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- ואוסיף - אם יש קטגוריה:ספורטאים יהודים (ולא רק בויקיפדיה העברית!) אני לא מבין למה רוצים למחוק את הקטגוריה על ספורטאים להט"בים. eman • שיחה • ♥ 00:35, 3 באוקטובר 2010 (IST)
אכן אין הבדל. שתי הקטגוריות מיותרות. עמית - שיחה - האלבומים 00:33, 4 באוקטובר 2010 (IST)
חשיבות דווקא של ספורטאים להט"בים
הנושא של ספורטאים להט"בים הוא נושא בעל עיניין ציבורי וגם אקדמי רב [1] [2] [3] [4] - וכנראה דווקא בגלל הסטריוטיפים שקשורים בעיניין. לכן יש חשיבות רבה לקיום הקטגוריה, קטגוריה שקיימות כמותה ב 13 ויקיפדיות Category:LGBT sportspeople. eman • שיחה • ♥ 00:26, 3 באוקטובר 2010 (IST)
נסחפתם לגמרי. כולה ספורטאי שהוא גם להט"ב. זה כמו הפמיניסטיות שמרוב רצון להשוות את מעמד האישה, מדגישים את הנחיתות החברתית שלה, ובכך היא נדפקת יותר. גוונא • שיחה • פנים חדשות לערכי הלכה 02:11, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- גוונא, אני מבין מדבריך שאתה מעמיד את הערכים הבאים למחיקה: נשים בצה"ל ונשים ראשונות בתפקידים ציבוריים בישראל? Ttul007 - שיחה 04:13, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- דוגמאות לא רלוונטיות, הדוגמאות שהבאת הם של ערכים , אף אחד לא דיבר על אי כתיבת ערך אלא על שיוך קטגורי מי-נהר - שיחה 05:41, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- כה. בדיוק. אין לי שום דבר נגד פמיניזם או פשיזם או וואטאבר, אני רק אומר שזו קטגוריה מיותרת. זה כמו ליצור את קטגוריה:ספורטאים שהיה להם קשה והצליחו למרות זאת. ועל זה אמרו רבותינו: נובאמת. גוונא • שיחה • פנים חדשות לערכי הלכה 09:04, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- א. לא ראיתי כנסים אקדמים שמוקדשים ל"ספורטאים שהיה להם קשה והצליחו למרות זאת".
- ב. אני מציע שתתנצל מהר על הביטוי "פמיניזם או פשיזם או וואטאבר". eman • שיחה • ♥ 10:01, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- הכנסים האלה שווים בעיני כקליפת השום. מה שקובע זה האם אתה יכול לאפיין את דמות הספורטאי הלהט"בי. גוונא • שיחה • פנים חדשות לערכי הלכה 10:14, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- כמו שלא ניתן לאפיין את הספורטאי היהודי: יעל ארד, אווה סקיי, אירנה שווינסקה. BASWIM - שיחה 00:51, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- הכנסים האלה שווים בעיני כקליפת השום. מה שקובע זה האם אתה יכול לאפיין את דמות הספורטאי הלהט"בי. גוונא • שיחה • פנים חדשות לערכי הלכה 10:14, 3 באוקטובר 2010 (IST)
ל-Eman בחלק מהמקרים זה ענין של זמן כי הנושאים הללו לא זוכים לחשיפה ועיסוק תמיכה וליווי, וככל ההקשיים מורכבים כך יש פחות מודעות של החברה. הנה דוגמא אחת של תחום שבעתיד ייכנס לשיח הנידון כאן - http://www.one.co.il/Article/09-10/7,441,0,0/151117.html . מי-נהר - שיחה 21:36, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אני לא מבין, ואף אחד לא טורח להזכיר כי קיימת אולימפיאדה מיוחדת של גייז? רק זה בפני עצמו מצדיק קטגוריה של ספורטאים להט"בים מרכזיים. Illang • שיחה 12:49, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- כתבתי כבר. בנוסף, יש גם אליפויות אירופה לגייז היורוגיימס, יש אליפויות אמריקה לגייז.
- זה שיש כמה אנשי עסקים ממולחים שעושים שימוש כזה בקהילת ההומואים לא אומר שלאולימפיאדה הזאת יש משמעות ספורטיבית כלשהי. גילגמש • שיחה 16:34, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- גילגמש, אנא בדוק את העובדות לפני שאתה מפזר עובדות בדויות סתם. הגיי-גיימז אינם למטרת רווח. באופן אישי, ואשמח את תאיר את עיניי (בעובדות בדוקות), אני לא רואה את ההבדל בין אירועי ספורט גאים למכביה. (וגילוי נאות, השתתפתי במכביה האחרונה).
- יש אנשי עסקים ממולחים שעושים ביזנס גם באולימפיאדה הרגילה. כסף משחק תפקיד מרכזי בחיים שלנו גם בספורט. אגב, בגיי גיימז משתתפים ספורטאים מהטובים בעולם, שיאני עולם וכו' ברוס הייז, מארק טוקסברי, דן ויטץ', אלכס קוסטיץ' ועוד. ישנם גם ספורטאים חובבים כמו במכביה. השתתפתי בשתי התחרויות. הזלזול שלך גילגמש, מעיד עליך. BASWIM - שיחה 00:47, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- גילגמש, אנא בדוק את העובדות לפני שאתה מפזר עובדות בדויות סתם. הגיי-גיימז אינם למטרת רווח. באופן אישי, ואשמח את תאיר את עיניי (בעובדות בדוקות), אני לא רואה את ההבדל בין אירועי ספורט גאים למכביה. (וגילוי נאות, השתתפתי במכביה האחרונה).
- זה שיש כמה אנשי עסקים ממולחים שעושים שימוש כזה בקהילת ההומואים לא אומר שלאולימפיאדה הזאת יש משמעות ספורטיבית כלשהי. גילגמש • שיחה 16:34, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- כתבתי כבר. בנוסף, יש גם אליפויות אירופה לגייז היורוגיימס, יש אליפויות אמריקה לגייז.
- אני לא מבין, ואף אחד לא טורח להזכיר כי קיימת אולימפיאדה מיוחדת של גייז? רק זה בפני עצמו מצדיק קטגוריה של ספורטאים להט"בים מרכזיים. Illang • שיחה 12:49, 3 באוקטובר 2010 (IST)
הצבעה
רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות קבצים, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.
למחוק
- גילגמש • שיחה 22:48, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- ישרון - איך אני נוהג? 22:49, 2 באוקטובר 2010 (IST) הערה: Eman גרם לי להתלבט, אבל אם יחקרו את השפעת המים על הקמח נעשה קטגוריה:מאכלים שיש בהם קמח ומים? ישרון - איך אני נוהג? 13:31, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- קר שם בחוץ - שיחה 22:54, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- מי-נהר - שיחה 22:59, 2 באוקטובר 2010 (IST) , כפי שהסברתי בדף השיחה של הקטגוריה, ולתשומת ליבכם גם הצעתי שמה פתרון מי-נהר - שיחה 22:59, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- חזרתי • ∞ • שיחה 23:00, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- הלל • שיחה • כ"ה בתשרי ה'תשע"א • 23:01, 2 באוקטובר 2010 (IST) או להחזיר את קטגוריה:נשים צלמות.
- מה הקשר? איזו חשיבות מיוחדת יש למגדר אצל צלמים? ואני מציע שתגמל מהנוהג שאימצת בימים האחרונים לטעון שאם עושיםן משהו אחד, אז צריך לעשות גם משהו אחר. eman • שיחה • ♥ 00:28, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- להט"ב הם בני אדם כמוני וכמוך. לטעון שיש בהם משהו שונה כבעלי מקצוע נראה לי מוזר. ואגב בשיחת הקטגוריה ההיא טען פותח הקטגוריה שצילום של נשים שונה מצילום של גברים. הלל • שיחה • כ"ה בתשרי ה'תשע"א • 05:42, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- מה הקשר? איזו חשיבות מיוחדת יש למגדר אצל צלמים? ואני מציע שתגמל מהנוהג שאימצת בימים האחרונים לטעון שאם עושיםן משהו אחד, אז צריך לעשות גם משהו אחר. eman • שיחה • ♥ 00:28, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- עדן - שיחה 23:31, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- כדברי מי-נהר אודלן - שיחה 00:00, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אריה ה. - שיחה 03:23, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- מערכת השמש - שיחה 09:26, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אין כרגע הסכמה כללית על קט' להט"ב לפי מקצוע ולא שוכנעתי מהטיעונים שניתנו לחשיבות מיוחדת לכאורה של מקצוע זה בהקשר הזהות המגדרית. DGtal 10:20, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- ינבושד • שיחה • כ"ה בתשרי ה'תשע"א.
- Ovedc • שיחה • אמצו ערך יתום! 12:05, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- ירונש • שיחה 15:45, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- סמי - שיחה 18:36, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- פויו - שיחה 20:00, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- הנסיך - שיחה 21:14, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- מוטי - שיחה 22:02, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- לו אפשר היה לסמוך על הקהילה שהקטגוריה תאגד אנשים הקשורים בה באופן מהותי, היא היתה רצויה. מכיוון שאי-אפשר, זו קטגוריה רכילותית, ומוטב בלעדיה. עוזי ו. - שיחה 22:12, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- לא הבנתי. אפשר אולי דוגמה למישהו שייך לקטגוריה באופן מהותי ולמישהו שהכנסתו לקטגוריה היא רכילותית? • אמיר (שיחה) 22:22, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- מהותי: טום ואדל. רכילותי: אמנם לא קראתי בעיון את כל הערכים (בכל זאת מדובר בספורטאים), אבל חוששני שכל השאר. עוזי ו. - שיחה 22:30, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אמירתך חצופה, בלא בדיקה אתה מוכיח שהמניע שלך להצבעה לא נקי. אורנה אוסטפלד זה לא מהותי? מתיו מיצ'ם זה לא מהותי? ציפי אובזילר זה לא מהותי? מארק טוקסברי זה לא מהותי? גרג לוגניס זה לא מהותי? בילי ג'ין קינג זה לא מהותי? מרטינה נברטילובה זה לא מהותי?
- 18 להט"בים ולא יכולת לבדוק..... כולם ניפגעו בצורה זו או אחרת מהומופוביה כולם, חוץ משניים אחד שהתאבד ואחד שנירצח כולם הפכו ברבות הימים לפעילים חברתיים בולטים למען שיוויון זכויות לגייז. לכולם מטרה לחזק ולתמוך בנוער ובספורטאים להט"בים. BASWIM - שיחה 22:46, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אפשר יותר רוגע עם העניין הזה? אי אפשר לדון בהיגיון עם כל כך הרבה מטען ריגשי.
- אני מבין מאיפה זה בא, אבל צריך לגלות בגרות. גוונא • שיחה • פנים חדשות לערכי הלכה 22:59, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- בערכים שדגמתי השיוך היה רכילותי; שים לב שכדי להוכיח את הטענה שלי, מספיק למצוא ערך אחד כזה. מבין הערכים שעליהם אתה שואל בכזו התלהמות, השיוך של בילי ג'ין קינג לנושא הוא מהותי, ובכל השאר - רכילותי למהדרין. אני מבסס את החלוקה על הערכים, כמובן. לפיהם, האנשים שבהם מדובר זכו פה ושם לכיבודים, שאותם שאפשר להבין על רקע הרצון להפוך אותם למושאי הזדהות. אי-אפשר לראות בהם "פעילים חברתיים בולטים", אלא אם נותנים לאותה רגשנות שאני חושש ממנה להשתלט על הקטגוריה. עוזי ו. - שיחה 00:08, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- בערך מתיו מיצ'ם יש הרבה יותר מרכילות. לדוגמא יחס מפלה של חברת טלוויזיה אמריקאית כלפיו במהלך האולימפיאדה. שלא לדבר על כך שעצם יציאתו מהארון במהלך האולימפיאדה ולא לאחר מכן (כמו מעטים שעשו לפניו) היא דריסת רגל חשובה בקרב ספורטאים להט"בים. ובהחלט מהווה מודל לדוגמה.
- גוונא, ידידי. אני בניתי את הקטגוריה. ניגשתי לעיניין בצורה עניינית. בשני תחומים אלו (ספורט וזהות מינית/מגדרית) אני מביא הרבה ידע, מקצועיות ומומחיות. פשוט מקומם לראות התנהלות כמו זו שהביא אביעדוס. BASWIM - שיחה 23:36, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- מהותי: טום ואדל. רכילותי: אמנם לא קראתי בעיון את כל הערכים (בכל זאת מדובר בספורטאים), אבל חוששני שכל השאר. עוזי ו. - שיחה 22:30, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- לא הבנתי. אפשר אולי דוגמה למישהו שייך לקטגוריה באופן מהותי ולמישהו שהכנסתו לקטגוריה היא רכילותית? • אמיר (שיחה) 22:22, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- ולעומת זאת, איפה קטגוריה:ספורטאים נכים? עמית - שיחה - האלבומים 23:41, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- בקטגוריה:ספורטאי ספורט נכים. eman • שיחה • ♥ 23:49, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אין על הויקיפדיה. אתר בכלל לא רע. עמית - שיחה - האלבומים 23:51, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- ברוח זו, ומכיון שהוזכר כאן כמה פעמים שיש אולימפיאדת גייז, אפשר ליצור קטגוריה:ספורטאים המשתתפים באולימפיאדת הגייז. הלל • שיחה • כ"ו בתשרי ה'תשע"א • 23:55, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- מייד אחרי שנחליף את קטגוריה:ספורטאים יהודים בקטגוריה:ספורטאים המשתתפים במכביה. eman • שיחה • ♥ 23:58, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אני באמת לא מבין, אם הוחלט שלא לעשות חלוקה על פי מגדר (אבל כן חלוקה על פי לאום), מה הקייס לקטגוריה הזו. ובפרט מה באת לומר בהשוואה הזו. אתה רוצה לפתוח מחדש את הנושא כולו? אדרבה. אבל למה דווקא כאן? הלל • שיחה • כ"ו בתשרי ה'תשע"א • 00:03, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- יש חלוקה של קטגוריה:ספורטאים לפי מדינה. משום מה יש שם גם "ישראל", וגם "יהודים". חלוקה לפי מדינה היא לא חלוקה לפי מוצא אתני. אין קטגוריה של ספורטאים ממוצא אירי. יש קטגוריה של ספורטאים שהם אזרחי אירלנד. במובן הזה הקטגוריה על היהודים היא יוצא מהכלל קצת מוזר. עוד משהו קצת דומה זה קטגוריה של ספורטאים קטלנים, אם כי במקרה ההוא יש ישות מדינית (גם אם לא עצמאית) שניתן לייחס לה את הקטגוריה. לעיניין הטענה שלך שהוחלט לא לעשות חלוקה על פי מגדר - מה שהוחלט זה לא לעשות קטגוריות נפרדות לנשים. אבל דווקא פה ספורט הוא יוצא מן הכלל. ויש סיבות טובות, שנכתבו באחד הידונים על הנושא ההוא (כפי שהבאתי למטה), למה מה שהוחלט לגבי קטגוריות על נשים, לא קשור לנושא של להט"בים. eman • שיחה • ♥ 19:40, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- אני באמת לא מבין, אם הוחלט שלא לעשות חלוקה על פי מגדר (אבל כן חלוקה על פי לאום), מה הקייס לקטגוריה הזו. ובפרט מה באת לומר בהשוואה הזו. אתה רוצה לפתוח מחדש את הנושא כולו? אדרבה. אבל למה דווקא כאן? הלל • שיחה • כ"ו בתשרי ה'תשע"א • 00:03, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- מייד אחרי שנחליף את קטגוריה:ספורטאים יהודים בקטגוריה:ספורטאים המשתתפים במכביה. eman • שיחה • ♥ 23:58, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- ברוח זו, ומכיון שהוזכר כאן כמה פעמים שיש אולימפיאדת גייז, אפשר ליצור קטגוריה:ספורטאים המשתתפים באולימפיאדת הגייז. הלל • שיחה • כ"ו בתשרי ה'תשע"א • 23:55, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אין על הויקיפדיה. אתר בכלל לא רע. עמית - שיחה - האלבומים 23:51, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- בקטגוריה:ספורטאי ספורט נכים. eman • שיחה • ♥ 23:49, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- עם ישראל חי - שיחה 00:32, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- צחי לרנר - שיחה 02:02, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- לא קראתי על מה הדיון בכלל, וממש לא חשבתי להצביע. למזלי פשוט לימדו אותי במזנון מה אני אמור לחשוב. עזר - שיחה 02:11, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- מלכת אסתר - שיחה 11:14, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- האחד והיחיד - שיחה 14:41, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- Viyh - שיחה 17:27, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- הנימוק הפמיניסטי עובד גם כאן - מי שרוצה שילוב והכרה שלא יפתח קטגוריה נפרדת אשר44 - שיחה 17:48, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- רק ש
- א.דווקא בספורט כן יש לנו קטגוריות נפרדות עבור גברים ונשים. ראה למשל קטגוריה:כדורסלניות, או קטגוריה:טניסאיות.
- ב.בדיון שהיה בשיחת קטגוריה:נשים בתנ"ך#על אפלייה חברתית כגורם משפיע, דורית כתבה במפורש: "גם נשים וגם הלהט"בים הם מיעוט סוציולוגי, אלא שהלהט"בים, בניגוד לנשים, הם גם מיעוט דמוגרפי. לכן יש הצדקה לייחד קטגוריה נפרדת ללהט"בים, מה שלא נכון לעשות במקרה של הנשים... הנחה שלי היא שאתה עושה הקבלה בין קטגוריות של נשים ושל להט"בים, ובכך אומר שאם מוחקים את הראשונה יש למחוק גם את השניה ולא כך הוא. בעוד שאצל נשים עצם הסגירה בקטגוריה יש לה משמעות פרשנית של גטו אינטלקטואלי, והוצאה שוב מהקהל (במקרה הזה הדתי), אצל הלהט"בים, הקטגוריה פירושה העצמת הזהות שלהם שהוסתרה בכוח זמן רב"
- eman • שיחה • ♥ 20:30, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- כך נראה. נרו יאיר • שיחה • כ"ז בתשרי ה'תשע"א • 10:44, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- קטגוריה מפלה ומדביקה תוויות. אז מה אם הטניסאי ההוא או הכדורסלנית ההיא הומוסקסואלים? אז מה אם פרופסור כהן היא אישה שנולדה במרוקו (בניגוד לרוב הפרופסורים שהם צברים גברים ממוצא אשכנזי)? אז מה אם הזמר העברי ההוא עלה לארץ בזכות היותו בן משפחה של יהודי והוא לא התגייר מעולם? האם כל פרט כזה הולך לזכות הקטגוריה?. עִדּוֹ - שיחה 19:47, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- קטגוריה לא מפלה ולא מדביקת תוויות, וכך גם רואים זאת הרבה ויקיפדים להט"בים. לגבי החשיבות, הסבירו בדיוק מדוע יש צורך בקטגוריה זו (עניין מוגבר בשל דעות קדומות שהומואים עוסקים/מוצלחים פחות בספורט, מודל לחיקוי, דריסות רגל ותקדימים בנושא יציאה מהארון תוך כדי קריירה ספורטיבית ולא לאחריה ועוד). וכמו שאמר eman, בעבר כשנטען שקטגוריה מגדרית (מה שאגב זו, אינה) היא מפלה, זה היה גם בין היתר בגלל שנשים אינן מיעוט (שוב, בניגוד ללהט"בים) אז אני בכלל לא מבין את ההתנגדות שלך. Ttul007 - שיחה 20:44, 5 באוקטובר 2010 (IST)
לאחר מחשבה ומתוך רצון להימנע מפגיעה ומחלוקת מיותרת: בדיון עלו הטיעונים שהקטגוריה חשובה עבור להט"בים בכלל ולהט"בים ספורטאים בפרט, המחפשים בנרות מודלים לחיקוי הכל כך חשובים, ולאנשים בורים בעלי דעות קדומות שמידע כזה יעמוד לרשותם ללא תנאי. מדובר ב"קטגוריה מחנכת" וככזו בדיוק מהטעמים הנ"ל אני מתנגד לקיומה. ולחברי הקהילה ותומכיהם אומר שאין מדובר בהומופוביה, אלא בהתנגדות עקרונית לערכים אותם אתם מייצגים. והאמת והשלום אהבו. דרך - שיחה 14:24, 6 באוקטובר 2010 (IST)- ובמה זה שונה מקטגוריה:ציונות דתית: אנשי צבא וביטחון? eman • שיחה • ♥ 14:49, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- אינה שונה כלל eman, ולכן אם קטגוריה זו תמחק, יהיה צורך למחוק גם אותה. Ttul007 - שיחה 18:06, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- רק אתמול הכותרות הראשיות של העיתונות הכללית עסקו בכך שימונה דתי לסגן הרמטכ"ל. [5] אני-ואתה • שיחה 19:01, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- ובזמן האולימפיאדה האחרונה עסקו בהרחבה במתיו מיצ'ם כספורטאי הומו ראשון מחוץ לארון שזכה במדליה. ולא מזמן עסקו העיתונים ביוני שנפלד עורך במחנה, הומו מוצהר, ועל כך שמילואימניקים מסויימים אמרו שיסרבו להתגייס למילואים בגלל שהוא אמור להיות מפקד יחידתם במנמ"ש. הערכים זהים מבחינת חשיבות, לכן הדוגמה שהבאת לא משנה כלום בהתייחסות לנושאים. Ttul007 - שיחה 19:14, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- רק אתמול הכותרות הראשיות של העיתונות הכללית עסקו בכך שימונה דתי לסגן הרמטכ"ל. [5] אני-ואתה • שיחה 19:01, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- אינה שונה כלל eman, ולכן אם קטגוריה זו תמחק, יהיה צורך למחוק גם אותה. Ttul007 - שיחה 18:06, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- איזה ערכים הומואים מקדמים מלבד רצונם לחיות ולקבל את זכויות האדם המגיעות לכל אחד אחר? Ttul007 - שיחה 18:06, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- לא יזיק לנסות להבין גם את הדעה השנייה. דרך - שיחה 18:33, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- הדעה השניה היא שלהט"בים הם ציבור פסול שצריך להצניע? שלא לדבר על זה שיש לו אג'נדות נסתרות ולא ידועות? אם דעה כזאת נובעת מחינוך/אמונה דתית כלשהי, הרי שאין הבדל בינה לבין מוסלמים מסויימים שמאמינים שצריך להמיר או להרוג את כל הלא מוסלמים בשם הדת. ואני בספק אם מישהו ינסה להבין לדעתם. אגב, גם אם לא, הצבעה כנגד הערך כיוון שאתה מתנגד עקרונית ללהט"בים היא פעולה מחנכת, שככזו, אתה אמור להתנגד אליה. Ttul007 - שיחה 22:35, 9 באוקטובר 2010 (IST)
- לא יזיק לנסות להבין גם את הדעה השנייה. דרך - שיחה 18:33, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- ובמה זה שונה מקטגוריה:ציונות דתית: אנשי צבא וביטחון? eman • שיחה • ♥ 14:49, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- ירון • שיחה 19:07, 7 באוקטובר 2010 (IST)
- דוד א. - שיחה 07:11, 8 באוקטובר 2010 (IST)
- גרגור סמסא - שיחה 13:08, 8 באוקטובר 2010 (IST)
- נפטון - שיחה 18:04, 8 באוקטובר 2010 (IST)
- למרות שלא סביר שהקטגוריה תימחק, כי לא סביר שיהיה הפרש של 10 מצביעים בעד מחיקה Itamar-e - שיחה 21:54, 8 באוקטובר 2010 (IST)
- אחד שחושב - שיחה 11:23, 9 באוקטובר 2010 (IST)
- הידוען האלמוני - שיחה 12:45, 9 באוקטובר 2010 (IST)
- אורי טל - שיחה 17:05, 9 באוקטובר 2010 (IST)
- פריץ - שיחה 18:49, 9 באוקטובר 2010 (IST)
- Israels - שיחה 20:54, 9 באוקטובר 2010 (IST)
- בגינס - שיחה 22:26, 9 באוקטובר 2010 (IST)
להשאיר
- • אמיר (שיחה) 23:01, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- ברק עטר. קפטן נבחרת ישראל בשחיה, אלוף ישראל בשחייה, שיאן ישראל בשחייה ומאמן אלופי ישראל בשחייה. BASWIM - שיחה 23:46, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- Maximilian - שיחה 23:56, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- Wall · Rhone 23:57, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- Lostam - שיחה 00:19, 3 באוקטובר 2010 (IST). הבעתי דעתי בדף השיחה.
- eman • שיחה • ♥ 00:29, 3 באוקטובר 2010 (IST) ראו את נימוקי למעלה.(אין זכות הצבעה) ותוך מחאה על המתקפה שאנחנו חווים פה מכיוון של מגזר מסויים בימים האחרונים על שלל נושאים שקשורים לקהילת הלהט"ב.
- אתה מסית את הדיון לפסים אישיים בצורה לא הוגנת אני לא שייך לשום מגזר והצבעות אינן כלי להבעות מחאה. אגב לאיזה מגזר גילגמש פותח ההצבעה שייך ? מי-נהר - שיחה 00:59, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- הסתת הדיון לא החלה ב-eman; למתעניינים, ניתן לעיין בשיחת משתמש:DGtal#הבהרת חשיבות ב-קטגוריה:ספורטאים להט"בים, אחת מהשיחות ברוח זו שעלו מעל דפי השיחה כאן לאחרונה. אביעדוס • שיחה כ"ה בתשרי ה'תשע"א, 01:28, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- גינוי מוחלט להתנהלותם של מספר ויקפדים. אני ממש מודאג. BASWIM - שיחה 01:45, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אביעדוס אתה לא בסדר, אני פתחתי את השיחה האישית מול דיגיטל במסגרת התלבטותי לגבי ההליך בו התחיל בהבהרת חשיבות כפי שגם שאלתי את לוסתם. איני אחראי למי שבא להגיב שם (ודיגיטל אפילו עוד לא ראה והגיב). לא השתתפתי בשיחות אחרות בנושא להט"ב כלל, למעט בגוף שיחת הקטגוריה הנידונה כאן. איני מקבל את האשמתו של eman כלפי וק"ו לא את שלך, זאת אלימות כלפי מי שחושב אחרת לגבי כללי השיוך הקטגורי וככה אי אפשר לנהל דיונים. מי-נהר - שיחה 02:05, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- גינוי מוחלט להתנהלותם של מספר ויקפדים. אני ממש מודאג. BASWIM - שיחה 01:45, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- הסתת הדיון לא החלה ב-eman; למתעניינים, ניתן לעיין בשיחת משתמש:DGtal#הבהרת חשיבות ב-קטגוריה:ספורטאים להט"בים, אחת מהשיחות ברוח זו שעלו מעל דפי השיחה כאן לאחרונה. אביעדוס • שיחה כ"ה בתשרי ה'תשע"א, 01:28, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אתה מסית את הדיון לפסים אישיים בצורה לא הוגנת אני לא שייך לשום מגזר והצבעות אינן כלי להבעות מחאה. אגב לאיזה מגזר גילגמש פותח ההצבעה שייך ? מי-נהר - שיחה 00:59, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- eman • שיחה • ♥ 00:29, 3 באוקטובר 2010 (IST) ראו את נימוקי למעלה.(אין זכות הצבעה) ותוך מחאה על המתקפה שאנחנו חווים פה מכיוון של מגזר מסויים בימים האחרונים על שלל נושאים שקשורים לקהילת הלהט"ב.
- קטגוריה מועילה. אליסף · TRUE BLOOD · שיחה 00:52, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אביעדוס • שיחה כ"ה בתשרי ה'תשע"א, 01:28, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- Dangling Reference - שיחה 02:34, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- קלודיה - שיחה 11:29, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- מה זה פשקזצ - שיחה 13:34, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- כי לתפקידי מגדר משמעות רבה בספורט. אנדר-ויק • !do'h • 13:48, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אתה צודק, אבל למה אין קטגוריה:ספורטאיות? ועוד שם מדובר בהבדל פיזיולוגי משמעותי, וכאן מדובר רק במשיכה מינית. רק ה-ט' מהלהט"ב הוא בעל משמעות מעניינת בהקשר זה (האם הוגן שגבר ששינה את מינו יתחרה בתחרויות נשים?). הלל • שיחה • כ"ה בתשרי ה'תשע"א • 14:02, 3 באוקטובר 2010 (IST)\
- פשוט מאוד - כי יש החלטה רשמית של הקהילה שלא לפצל קטגוריות לנשים וגברים. אתה מוזמן לפעול לביטולה, שהרי רוח האקטיביזם נחתה עליך זה מכבר. אנדר-ויק • !do'h • 14:13, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אתה צודק, אבל למה אין קטגוריה:ספורטאיות? ועוד שם מדובר בהבדל פיזיולוגי משמעותי, וכאן מדובר רק במשיכה מינית. רק ה-ט' מהלהט"ב הוא בעל משמעות מעניינת בהקשר זה (האם הוגן שגבר ששינה את מינו יתחרה בתחרויות נשים?). הלל • שיחה • כ"ה בתשרי ה'תשע"א • 14:02, 3 באוקטובר 2010 (IST)\
- אם קטגוריה חשובה מספיק לויקיפדים רציניים - היא לא מפריעה לי. חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 14:04, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- עמנואל שכנע אותי. Gridge ۩ שיחה 14:19, 3 באוקטובר 2010 (IST).
- אני לא רואה קשר בין איך שבן אדם רץ 100 מטר לשאלה עם מי הוא נכנס למיטה, אבל בניגוד להצבעה השנייה שרצה עכשיו ברקע, כאן לפחות אין טעות. שיהיה Ori • PTT 16:36, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- השתכנעתי שיש לתפקיד מגדרי משמעות בספורט. אני גם בעד קטגוריה:ספורטאיות (בניגוד לקטגוריה:צלמות לדוגמה) שכן יש הבדל בספורט בין גברים לנשים (לעתים אפילו בחוקי הענף). דניאל ב. 21:04, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- שאלה תמימה: לה"ב (בלי הטרנס) זה נקרא מגדר? ישרון - איך אני נוהג? 21:16, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- למיטב ידיעתי אין מושג כזה (לה"ב). אם היה, הוא כנראה היה עוסק בנטייה מינית בלבד ולא במגדר, כיוון שהחלק שהכי עוסק במגדר הוא ה-ט' (היינו, טרנסקסואלים / טרנסג'נדרים) תבנית:לא חתםתבנית:כ 23:09, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- לא התכוונתי ביחס למושג, אלא באופן פרטי: האם ניתן לומר שהומואים, לסביות ובי-סקסואליים שונים מצד המגדר? ישרון - איך אני נוהג? 23:13, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- זו טעות שלא רק אתה עושה, אבל בהחלט לא. הומואים הם גברים, לסביות הן נשים. עד כאן לגבי מגדר. לסביות נמשכות לנשים, ועל כן נטייתם המינית שונה (כלומר, אינה הטרוסקסואלית). בדקתי בחטף את הערכים נטייה מינית ומגדר והם מפורטים במידה טובה לטעמי. אגב, אם אני נשמע כועס או משהו, אז ממש לא. אולי קצת עייף. אני דווקא לגמרי מפרגן לך שאתה רוצה להרחיב את הידיעות בנושא. Ttul007 - שיחה 23:33, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- לדניאל וTtul007, שאלתי בעיקר כי דניאל הסביר את הצבעתו בכך ש"השתכנעתי שיש לתפקיד מגדרי משמעות בספורט." וזה נראה לי לא שייך. ישרון - איך אני נוהג? 23:57, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- כתבתי תפקיד מגדרי. אני לא רואה בעיה. דניאל ב. 14:16, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- לדניאל וTtul007, שאלתי בעיקר כי דניאל הסביר את הצבעתו בכך ש"השתכנעתי שיש לתפקיד מגדרי משמעות בספורט." וזה נראה לי לא שייך. ישרון - איך אני נוהג? 23:57, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- זו טעות שלא רק אתה עושה, אבל בהחלט לא. הומואים הם גברים, לסביות הן נשים. עד כאן לגבי מגדר. לסביות נמשכות לנשים, ועל כן נטייתם המינית שונה (כלומר, אינה הטרוסקסואלית). בדקתי בחטף את הערכים נטייה מינית ומגדר והם מפורטים במידה טובה לטעמי. אגב, אם אני נשמע כועס או משהו, אז ממש לא. אולי קצת עייף. אני דווקא לגמרי מפרגן לך שאתה רוצה להרחיב את הידיעות בנושא. Ttul007 - שיחה 23:33, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- לא התכוונתי ביחס למושג, אלא באופן פרטי: האם ניתן לומר שהומואים, לסביות ובי-סקסואליים שונים מצד המגדר? ישרון - איך אני נוהג? 23:13, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- למיטב ידיעתי אין מושג כזה (לה"ב). אם היה, הוא כנראה היה עוסק בנטייה מינית בלבד ולא במגדר, כיוון שהחלק שהכי עוסק במגדר הוא ה-ט' (היינו, טרנסקסואלים / טרנסג'נדרים) תבנית:לא חתםתבנית:כ 23:09, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- שאלה תמימה: לה"ב (בלי הטרנס) זה נקרא מגדר? ישרון - איך אני נוהג? 21:16, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אמנון שביט • שיחה 22:04, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- יש חשיבות לקטגוריה הזאת בספורט - היא הובהרה, לדעתי, בדיונים לעיל. אלדד • שיחה 23:25, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- דוד שי - שיחה 08:08, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- חובבשירה - שיחה 14:21, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- Danny-w 21:18, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- כל הבלגן הזה מיותר. אלעזר - שיחה 23:05, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- יואב ר. (Yoavr763W) - שיחה 01:09, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- עידו • שיחה 15:00, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- דרור - שיחה 16:57, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- ליש - שיחה 18:19, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- JavaMan • שיחה 04:26, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- Basket-O - שיחה 15:52, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- Assafsh - שיחה 07:30, 7 באוקטובר 2010 (IST)
- Assayas - שיחה 20:10, 7 באוקטובר 2010 (IST)
- O * שיחה 22:52, 7 באוקטובר 2010 (IST)
- אני עם אורי. Poxsi - שיחה 23:36, 7 באוקטובר 2010 (IST)
- ניצן צבי כהן - שיחה 23:29, 8 באוקטובר 2010 (IST)
- לא לשוא קיימים בתקופתנו עדיין משחקי הספורט הגאים. אולי בעתיד לא יהיה צורך בכך.Ewan2 - שיחה 12:55, 9 באוקטובר 2010 (IST)
- דורית 14:59, 9 באוקטובר 2010 (IST)
- בספורט יש לקטגוריה חשיבות. Noon - שיחה 17:35, 9 באוקטובר 2010 (IST)
החלטה: הקטגוריה תמחק Ori • PTT 22:47, 9 באוקטובר 2010 (IST)
- לא נכון, ראו #תוצאה בהמשך. אליסף · Houston, we have a problem · שיחה 23:03, 9 באוקטובר 2010 (IST)
לא מבין משהו
תבנית:שאלה אני לא בטוח מה דעתי האישית בנושא, אבל זה שקהל ויקיפדים מכובד מעוניין בקטגוריה לא מספיק בשביל להשאיר אותה? הדיון פה ממש לא דומה לדיון בנושא הרצח בבר-נוער. אלעזר - שיחה 23:58, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- לדוגמה ראה את עמדתו של עוזי ו. ישרון - איך אני נוהג? 00:02, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- לאלעזר , יש בויקיפדיה מחלוקות רבות על אמות המידה וזו מחלוקת לגבי אמות המידה. אין גבול לכמות ההתפרטות שניתן לבצע. ובמבנה אידיאלי המאפשר בקשת שליפה קטגורית לפי חיתוכים הכל אפשרי. אבל ברגע שפועלים בשיטה של עצים וענפים אי אפשר שלא לקבוע אמות מידה עקביות ומסודרות. לכן רשימות פרטים ייעודיים שאינם עומדים בהתאמה לקריטריונים של שאר הקטגוריות, מנגישים אותם בצורה אחרת כגון שכותבים ערך בו יש קישורים לאתרים ייעודיים העוסקים ומפרטים בנושא, נותנים רשימות וטבלאות ועוד. לכן תראה גם בקשות הבהרת חשיבות לערכים העוסקים בנושאים בעלי חשיבות רבה ותועלת רבה אבל לא תמיד הם עומדים בכללי החישובת של כתיבה אנציקלופדית לכן למשל תראה את דוד שי טוען שהערך שיחה:כנסת פתוחה יכול להיות מועיל מאד בתחומו אבל אינו עומד בקריטריונים של כניסה לויקיפדיה. לעומתו אחרים עשויים לסבור שהוא כן עומד. כאן אנו כמובן לא מתווכחים על החשיבות האנציקלופדית של להט"ב להם יש פורטל , ערכים וקטגוריות רבות בהתאם.
תבנית:התנגשות ובמקרה הנידון שלנו משמעות בידול קטגורי כזה הולך בקנה אחד אם סדרה שלימה של קטגוריות נוספות בתחומים נוספים וצריכים להיות עקביים בעבודה הקטגורית ולא לעשות מה שבא לנו במקרה אחד ולא אחר, רק בגלל שאנו יכולים וקבלנו מנדט.מי-נהר - שיחה 00:12, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- ושאלה אחרת, טכנית: אין דרך ליצור פשוט חיתוך אוטומטי של קטגוריות - להט"ב ספורטאים? אלעזר - שיחה 00:21, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- לצערינו לא, להבנתי הדלה, מצב עבודת מערכת הקטגוריות בויקיפדיה יותר בעייתי וזה נושא לדיון חשוב אחר. מי-נהר - שיחה 00:26, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- לא. לכן צריך קטגוריה. כל כך פשוט. BASWIM - שיחה 00:25, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- אלעזר, גם ניכתב בדף השיחה שהקטגוריה מסוכנת, רחמא ליצלן... BASWIM - שיחה 00:33, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- BASWIM, בבקשה תפסיק להתנהג בהומופובפוביה, אין לי מושג מה עבר עליך, אבל כולם פה אנשים עם שכל וחוש יושר, הם פשוט לא מסכימים אתך. ישרון - איך אני נוהג? 00:36, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- אלעזר, גם ניכתב בדף השיחה שהקטגוריה מסוכנת, רחמא ליצלן... BASWIM - שיחה 00:33, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- לא. לכן צריך קטגוריה. כל כך פשוט. BASWIM - שיחה 00:25, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- לצערינו לא, להבנתי הדלה, מצב עבודת מערכת הקטגוריות בויקיפדיה יותר בעייתי וזה נושא לדיון חשוב אחר. מי-נהר - שיחה 00:26, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- אני גם כן נוטה לדעתו של אלעזר. אני-ואתה • שיחה 00:58, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- ולאלעזר וBASWIM, יש את זה. (אני ואתה, למה לא אתה העלית את זה?) ישרון - איך אני נוהג? 01:02, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- מצוין. רק צריך להטמיע את זה בצורה נוחה אל תוך האתר. 5 דקות ואני חוזר אליכם תבנית:חיוך אלעזר - שיחה 01:22, 4 באוקטובר 2010 (IST)
- ולאלעזר וBASWIM, יש את זה. (אני ואתה, למה לא אתה העלית את זה?) ישרון - איך אני נוהג? 01:02, 4 באוקטובר 2010 (IST)
העלתי נקודה שנובעת מדיון זה בחלק של "טיפול בבעיית ריבוי קטגוריות" שבמזנון. אשמח להתייחסות שם - תודה Ttul007 - שיחה 22:46, 4 באוקטובר 2010 (IST)
נקודה למחשבה
אמנם הצבעתי בעד להשאיר, אבל גם הסתובבתי ושאלתי אנשים (שלא קשורים לויקיפדיה) מה דעתם. רובם אמרו שזה נשמע מיותר, וחלקם היו בהלם. הם היו משוכנעים שזאת מזימה של הומופובים שמטרתה לנדות את קהילת הלהט"ב - משהו דומה לפתיחה של קטגוריה "ספורטאים יהודים" בגרמניה של שנות השלושים. לא ראיתי שמישהו העלה את הנקודה הזאת עד עכשיו. אלעזר - שיחה 19:48, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- גם אני תהיתי למה הם רוצים לתת רשימת שמות וכתובות להומופובים פסיכים. הלל • שיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"א • 20:05, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- הקטגוריה לא קיימת במרחב המופשט - היא קיימת בויקיפדיה העברית ויש בה רכים מסויימים. אני חושב שאם הם היו רואים את הערכים שבה (או אפילו רק מי כלולים בה) הם לא היו אומרים את זה. eman • שיחה • ♥ 21:14, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- נכון, אבל הטענה העיקרית היא - הומואים בני אדם כמו כולם, למה צריך לקטלג אותם בנפרד? ישרון - איך אני נוהג? 21:16, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- גם יהודים הם בני אדם כמו כולם. למה לקטלג אותם בנפרד? eman • שיחה • ♥ 21:17, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- היהודים לא כמו כולם, הם שונים מבחינת ההשתייכות לעם. והקשר בין עם לספורט ברור ומובן, בניגוד לקשר לנטייה מינית. ישרון - איך אני נוהג? 21:22, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- Eman, מדבריך האלה משתמע שאתה תומך בקיום קטגוריות כגון "ספורטאים יהודים". האמנם? עמית - שיחה - האלבומים 22:13, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- כן, כי יש בזה עיניין ציבורי. אבל צריך להוציא את זה מקטגוריה:ספורטאים לפי מדינה. eman • שיחה • ♥ 22:21, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- הוצאתי, מדינת יהודה התקיימה לפני יותר מאלפיים חמש מאות שנים ואף ספורטאי משם לא מופיעה בקטגוריה. ישרון - איך אני נוהג? 22:24, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- כן, כי יש בזה עיניין ציבורי. אבל צריך להוציא את זה מקטגוריה:ספורטאים לפי מדינה. eman • שיחה • ♥ 22:21, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- גם יהודים הם בני אדם כמו כולם. למה לקטלג אותם בנפרד? eman • שיחה • ♥ 21:17, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- נכון, אבל הטענה העיקרית היא - הומואים בני אדם כמו כולם, למה צריך לקטלג אותם בנפרד? ישרון - איך אני נוהג? 21:16, 5 באוקטובר 2010 (IST)
תוצאה
הוחלט למחוק ברוב של 40 לעומת 35. גילגמש • שיחה 23:01, 9 באוקטובר 2010 (IST)
- חשוב להבהיר שאין כאן רוב של כ-55% כנדרש בדפים במרחב הערכים, אך מיכוון שזו קטגוריה רוב שכזה לא נדרש. אליסף · Houston, we have a problem · שיחה 23:03, 9 באוקטובר 2010 (IST)
- תראה אצל שיחת משתמש:ori#קטגוריה:ספורטאים להט"בים. O * שיחה 23:05, 9 באוקטובר 2010 (IST)
- הסבר לדורות הבאים: ההצבעה הוכרעה שלא כדין עקב שימוש במספר בובות קש, ושוחזרה לאחר שהעניין התגלה. בברכה, דני. Danny-w 18:57, 7 במרץ 2011 (IST)